خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد شهید تاکید کرد:

ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فضای مجازی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فضای مجازی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی شهیدی در دومین جشنواره سراسری تجلیل از خبرنگاران و رسانه‌های برتر در حوزه ایثار و شهادت گفت: در 100 سال اخیر دنیا دو قطبی شد و این سبب شد که همه کشورها یا در دامن شرق قرار گیرند و یا در دامن غرب. تنها انقلاب اسلامی بود که این معیار را به هم زد و با شعار نه شرقی و نه غربی پدیده‌ای نو در دنیا بود.

وی ادامه داد: بسیاری کمر همت بستند که این انقلاب را در نطفه خفه کنند، بنابراین توطئه‌ها از همین روزهای اوایل انقلاب آغاز شد و بعد از حصرهای اقتصادی جنگ نابرابری علیه انقلاب اسلامی شروع شد که در طی هشت سال آن یک طرفه بود و ما تنها بودیم و تمام تسلیحات، پول‌ها و فکرها در اختیار صدام بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: آنچه سبب شد که دشمن نتواند موفق شود و در آخر ملتمسانه از امام راحل خواست که صلح‌نامه امضا شود فرهنگ ایثار و شهادت بود هر چند که امام نیز پیامبرگونه رهبری کردند.

شهیدی با اشاره به فداکاری‌های خانواده‌های شهدا اظهار کرد: ما خانواده‌هایی داریم که 5 شهید دارند و امروز هم بعد از 37 سال شاهدیم که هنوز این خانواده‌ها حاضر به ایثار هستند.

وی با اشاره به شهادت جانباز رجب محمدزاده گفت: ایشان به گونه‌ای آسیب دیدند که انگار از همان ابتدا شهید شده بودند وقتی به ایشان گفتم چه چیزی می‌خواهی، گفت به جز دیدار رهبری چیز دیگری نمی‌خواهم.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه باید در فضای مجازی بر روی فرهنگ ایثار و شهادت کار کنیم، گفت: ما از انتقاد رسانه‌ها ناراحت نمی‌شویم اما انتقادات باید سازنده باشد امروز شاهدیم که برخی می‌خواهند امید را از مردم بگیرند اما ما امانتدار خون شهدا هستیم و باید از اختلاف ، تفرقه و بیان مطالب خلاف واقعیت دوری کنیم.

کد خبر : ۳۹۸۶۶۴