خبرگزاری کار ایران

مراسم گرامیداشت روز ملی محیط‌بان در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود

در دیدار معاون توسعه مدیریت ، حقوقی و امور مجلس و برخی مقامات سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تولیت آستان قدس رضوی ، مقرر شد مراسم گرامیداشت روز ملی محیط بان، 28 مردادماه در تالار آینه حرم مطهر رضوی برگزار شود .

به گزارش ایلنا، در این نشست آخرین وضعیت محیط زیست کشور و روند اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در موضوع حفظ محیط زیست و همچنین موقعیت اجتماعی محیط بانان و لزوم حمایت بیشتر از آنان مطرح شد.

تولیت آستان قدس رضوی در این  نشست که به  مناسبت فرارسیدن روز ملی محیط بان برگزارشد،  گفت:  حفظ محیط زیست وظیفه تمام اقشار  جامعه است و تفکر ضرورت حفظ آن باید درجامعه ایجاد و گسترش یابد چرا که رفع آلودگی فقط  با بخشنامه حل نخواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی ادامه داد: باید جامعه برای حفظ محیط زیست حساس شود و این ایجاد احساس مسئولیت ساز و کار می‌خواهد .

وی ادامه داد: آب ،هوا،خاک  و منظره یک شهر متعلق به همه است و به همین دلیل است که حفظ این مواهب نباید به یک عده محدود شود.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: امروز ضروری است تا شاخصه های شهر اسلامی به وضوح بیان شود و دراین راه لازم است مفاهیم به شاخص مبدل شوند و جمهوری اسلامی ایران این توانمندی را دارد که برای مفاهیم ، شاخص تعریف کند و بدیهی است که برای موضوع محیط زیست اول باید درکشور مان نمادی از یک شهر اسلامی نهادینه شود.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با ابلاغ سیاستهای کلی نظام درخصوص حفظ محیط زیست، حجت را بر ما تمام کرده اند و اکنون زمان آن است که برای تحقق منویات مقام معظم رهبری اهتمام کرد.

بنا بر این گزارش ، دراین دیدارسید  محمد مجابی معاون توسعه مدیریت ،حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ضمن اشاره بهروند تصویب و ابلاغ و اجرای سیاستهای محیط زیست از سوی رهبر معظم انقلاب ، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محیط بان از موقعیت اجتماعی محیط بانان سخن گفت .

مجابی به موضوع لزوم اثر شناسی از سوی دانشگاه درحوزه حفاظت محیط زیست اشاراتی داشت و درادامه به ضرورت آگاهی رسانی به عموم به منظور مقابله با تخریب بی حد محیط زیست و تبعات غیر قابل جبران آن پرداخت.

دراین دیدار مقرر شد مراسم گرامیداشت روز ملی محیط بان 28 مرداد در حرم مطهر رضوی با حضور شخصیت های ملی و استانی  و محیط بانان برتر  کشور و  باسخنرانی تولیت آستان قدس رضوی برگزار شود.

گفتنی است تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک فی مابین سازمان حفاظت محیط زیست و آستان قدس رضوی نیز همزمان با مراسم گرامیداشت روز ملی محیط بان در مشهد مبادله خواهد شد.

کد خبر : ۳۹۷۳۲۶