خبرگزاری کار ایران

حافظی:

شهرداران نبایدمانع از طرح مشکلات محلات توسط شورایاران شوند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، از دولت و حاکمیت خواست تا برای جایگاه شورا و شورایاری ها ارزش قائل شوند و اظهار کرد:نباید شهرداران نواحی یا مناطق مانع از طرح مسائل و مشکلات محلات توسط شورایاران شوند.

به گزارش ایلنا، رحمت اله حافظی در ادامه جلسات مشترک کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با دبیران شورایاران مناطق 22 گانه تهران، پیش از ظهر امروز نشستی با دبیران شورایاران منطقه 17 داشت. در این جلسه  محمد حقانی و معصومه آباد نیز حضور داشتند.

 حافظی در این نشست به بخشی از مشکلات مشترک در تمامی محلات شهر تهران اشاره کرد و افزود: مشکلاتی که در محلات مناطق شهر تهران به خصوص مناطق جنوب شهر تهران وجود دارد،‌ قابل رفع است اما برای رفع این مشکلات باید شورایاران مطالبه و پیگیری جدی تری نسبت به گذشته از مدیریت شهری داشته باشند.

وی ادامه داد:‌ دولت و حاکمیت نیز باید برای جایگاه شوراها و شورایاران ارزش قائل شوند. نباید شهرداران نواحی یا مناطق مانع از طرح مسائل و مشکلات محلات توسط شورایاران شوند. شورایاران نیز نباید نگرانی از بیان و پیگیری این مسائل داشته باشند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین عنوان کرد: استمرار روابط شورایاران با شورای شهر تنها راه حل برای پیگیری و تحقق مطالبات مردمی است.

در این نشست دبیران شورایاران به مسایل مختلفی از جمله نگرانی از نبود امنیت و مشکلات زیست محیطی و وجود بزه و آسیب های اجتماعی در محدوده خط راه‌آهن تهران - تبریز و تهران – اهواز،‌ نبود نظارت بر عملکرد پیمانکاران در اجرای پروژ‌های عمرانی محلات، درخواست از سازمان آب برای نوسازی لوله کشی آب شرب، توسعه فضای سبز در محلات منطقه، تغییر کاربری نامناسب حمام های عمومی و متروکه محلات و فعالیت کارخانه پلاستیک شاهین در سطح محله یافت آباد اشاره کردند.

 

کد خبر : ۳۹۲۸۳۰