خبرگزاری کار ایران

رئیس اورژانس کشور:

ارائه خدمات درمانی با اورژانس هوایی چالش‌های جدی دارد

asdasd
کد خبر : ۳۸۷۲۵۶

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت گفت: خدمات بهداشت و درمان با اورژانس هوایی با چالش‌های جدی روبروست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امین صابری‌نیا؛ مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت در نشست خبری که امروز برگزار شد، در خصوص واژگونی اتوبوس سربازان و ۲ اتوبوس دیگر و همچنین آتش‌سوزی بیمارستان خوی اظهار کرد: در حوادثی که اتفاق افتاد اگر هماهنگی بین بیمارستان‌ها نبود و تلاش‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود نداشت برای وزارت بهداشت چالش‌های نگران‌کننده‌ای ایجاد می‌شد.

وی افزود: واژگونی اتوبوس حامل سربازان در فارس در حوادث اخیر بیشتر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت در حالی که در‌‌ همان روز دو واژگونی اتوبوس دیگر نیز اتفاق افتاد که همه مجروحان آن به سرعت منتقل شدند و هیچ فوتی نداشت در حالی که این اقدامات رسانه‌ای نشد و جذابیتی برای رسانه‌ها نداشت.

صابری نیا در خصوص حادثه خوی نیز اظهار کرد: از روز اول حادثه معاون درمان به صورت ۲۴ ساعته در جریان امور بود و حضور جراح پلاستیک در دانشگاه ارومیه نیز موجب شد اقدامات اولیه و احیای بیماران سریعا انجام شود.

وی ادامه داد: خدمات بهداشت و درمان با اورژانس هوایی در کشور با چالش فراوانی روبروست و همچنان در زمینه آمبولانس هوایی از نیروهای نظامی کمک می‌گیریم در حالی که این مساله در دنیا متفاوت است و در خصوص حوادث اخیر نیز یکی از خدمات پرچالش انتقال به مراکز فوق تخصصی و ارائه خدمات مورد نیاز برای انتقال بیماران بود تا جایی که حتی مجبور شدیم در این زمینه بالگردی را پیدا کنیم و با تغییر کاربری و تجهیز آن بیماران را انتقال دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز