خبرگزاری کار ایران

صدور مجوز تاسیس ۳۹۸ دهیاری در کشور

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۴۸۷

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از صدور مجوز تاسیس دهیاری برای ۳۹۸ روستای متقاضی و واجدشرایط در استان در سه ماهه نخست سال ۹۵ به امضای وزیر کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اسمعیل زیارتی نصرآبادی افزود: به دنبال احساس نیاز اهالی تعدادی از روستاهایی که فاقد دهیاری بودند و ارسال درخواست آن‌ها از طریق استانداری و پس از بررسی‌های صورت گرفته در این زمینه، وزیر کشور با تاسیس دهیاری در ۳۹۸ روستای کشور، درصورتی که خارج از محدوده شهرهای همجوار باشند، موافقت کرد و مراتب به استانداری‌های مربوطه ابلاغ شد.

وی خاطر نشان کرد: تعداد مجوزهای دهیاری صادره در کشور تا پایان خرداد ماه ۹۵ به ۳۲ هزار و ۹۵۴ رسیده است.

به گفته زیارتی، هم اکنون بیش از ۸۵ درصد جمعیت روستائی کشور تحت پوشش خدمات روستائی که از سوی دهیاری‌ها ارائه می‌شود، قرار گرفته‌اند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: در صورتیکه روستائی واجد شرایط جمعیتی برای تاسیس مجوز دهیاری باشد، شورای اسلامی روستا باید به نمایندگی از اهالی روستا برای این امر اعلام آمادگی کند.

در زمان حاضر ۲۱میلیون ۳۶۶هزار و ۹۱۴ روستایی در ۶۱هزار و ۷۲۴روستا در کشور زندگی می‌کنند که ۴۳/۲۸درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز