خبرگزاری کار ایران

برگزاری اولین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان شاهد و ایثارگر

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۷۳۳

اولین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در شهر مقدس مشهد برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات با حضور دکتر مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، حجت الاسلام و المسلمین موذنی معاون فرهنگی واجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولان سازمان امور دانشجویان، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی و دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در این مراسم دکتر  علی یوسفی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی، به انتخاب شایسته این مناسبت و تقارن آن با ولادت حضرت ابوالفضل برای برگزاری این مسابقات اشاره کرد وگفت: نقطه برجسته در منش و مرام قمر بنی هاشم(ع) وفاداری، ادب و احترام اوست که از درس‌های مهم  پیام عاشورا به شمار می‌رود.

در ادامه دکتر صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان در سخنانی گفت: یکی از بهترین روش‌ها برای تکمیل برنامه‌های فوق برنامه خانواده شاهد و ایثارگر  فعالیت‌های قرآنی است که به همت اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان آغاز شده است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود اعلام کرد : در حال حاضر درحال جمع آوری اطلاعات درخصوص فعالیت های پژوهشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه ها هستیم تا در قالب نمایشگاه این فعالیت ها به عموم معرفی شوند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام سیدحسن مؤذنی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران روز جانباز و شهدا را گرامی دانست و گفت:  ما هم باید رهروی مسیرقرآن باشیم چرا که در این کتاب الهی تحریفی صورت نگرفته است ولی برخی از ادیان کتاب شان را تحریف و از آن استفاده ابزاری کرده و آیاتی را که به ضررشان بود ،کنار گذاشتند.

 وی از دانشجویان خواست همانند غواص در آب های بیکران قرآن به غواصی پرداخته و مرواریدهای گران بهای آن را صید کنند.

پس از انجام رقابت ها، نفرات برتر در هر یک از بخش های مسابقه انتخاب و از آنان تجلیل شد.

این مرحله با حضور 112 نفر متسابقین در رشته های فوق در دو گروه خواهران (58 نفر) و برادران (54 نفر) به صورت مجزا برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز