خبرگزاری کار ایران

رستمی:

برخی مخالف نشاط و امید در جامعه هستند

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۱۰۴

معاون ساماندهی امور جوانان گفت: نشاط و امید در جامعه با مخالفانی روبروست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا رستمی در نشست خبری خود به مناسبت هفته جوان به برنامه‌های مربوط به این هفته از سوی دستگاه‌ها پرداخت و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما همایش جوان، صلح و امنیت است که در دانشگاه تهران توسط یکی از فعال‌ترین NGOهای حوزه بین‌الملل با حضور مهمانانی از سازمان ملل و وزارت امور خارجه برگزار می‌شود.

وی افزود: شاهد بودیم که پس از برجام اتفاقات خوشایندی در کشور شکل گرفت که مهم‌ترین اثر مثبت آن ایجاد امید بود. به طوری که براساس مطالعات انجام شده بیش از ۷۰ درصد جوانان در انتخابات ۷ اسفند شرکت کرده‌اند و اکنون پس از بروز آثار اجتماعی برجام اکنون جاممعه جوان انتظار بروز آثار اقتصادی آن را دارد.

به گفته معاون ساماندهی امور جوانان همواره افرادی در جامعه مخالف امید هستند و نشاط و امید در جامعه با مخالفانی روبروست.

وی با اشاره به میزگردهای مطبوعاتی مختلف در طول هفته جوان اظهار کرد: در یکی از این میزگرد‌ها من در یک روز در سه نقطه جنوبی، مرکزی و شمالی شهر تهران حضور پیدا می‌کنم و با جوانان سه گروه اقتصادی و اجتماعی به گفتگو می‌پردازم.

رستمی همچنین از تخفیف ۵۰ درصدی اماکن ورزشی متعلق به وزارت ورزش وجوانان برای جوانان در هفته جوان خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما در این هفته رونمایی از مراحل اجرایی طرح کارت آتیه جوانان است که مرحله اول آن فقط در تهران اجرا می‌شود و پس از آن در سراسر کشور انجام خواهد شد.

وی توضیح داد: با استفاده از این کارت جوانان می‌توانند؛ بخشی از هزینه‌های دو هزار نوع کالا و خدمات پیش‌بینی شده را بپردازد و از طرفی سه‌پنجم هزینه کارمزد این خرید‌ها به عنوان پس‌انداز برای جوانان ذخیره می‌شود که این پس‌انداز در طی ۱۵ سال به ۷ میلیون تومان می‌رسد که مبلغ ناچیزی است.

وی ادامه داد: بنابر این این مبلغ پس‌انداز به عنوان سرمایه‌گذاری برای جوانان وارد بورس می‌شود بطوری که در طی ۱۵ سال به حدود ۴۰ میلیون تومان می‌رسد. چهارمین کارکرد این کارت خرید اعتباری از بخش‌های مشخص شده خصوصی و عمومی است. امیدواریم این طرح در شش ماه آینده پاسخ خودش را دریافت کند و از آنجایی که هزینه‌ای برای جوان و خانواده‌اش ندارد در سه ماه پایانی سال برای کل کشور استفاده شود.

رستمی همچنین از رونمایی سامانه کارآفرینی جوانان خبر داد و گفت: هر جوان به میزان ۷ میلیون تومان اعتبار در این سامانه دارد و به این میزان می‌تواند از خدمات آموزشی، مشاوره‌ای و حمایتی رایگان برای کارآفرینی استفاده کنند و همچنین پس از این مرحله اگر بخواهند وارد کار شوند می‌توانند از خدمات مشاوره‌ای نیز استفاده کنند.

وی همچنین به دیدار نماینده سمن‌ها با اعضای هیات دولت در هفته جوان خبر داد و گفت: در روز اول نمایندگان سمن‌های جوانان با وزیر ورزش و جوانان و در روزهای بعد دیدارهایی با افرادی همچون شهین‌دخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری، آقای نجفی مشاور رئیس جمهور و... خواهند داشت.

معاون ساماندهی امور جوانان افزود: همچنین برنامه خیریه نمایشگاه عکس طبیعت نیز برگزار می‌شود که درآمد حاصل از آن صرف آزادی جوانان زندانی خواهد شد که به دلیل مشکلات مالی ناشی از راه‌اندازی کسب و کار در زندان هستند.

وی اظهار کرد: سال گذشته حدود ۴۰ درصد از اعتبار حوزه جوانان به سمن‌هایی که طرح‌های پیشنهادی داشتند تا سقف ۳ میلیون تومان حمایت ارائه می‌شد. امسال در نظر داریم که ۵۰ درصد اعتبارات خودمان را صرف حمایت از سمن‌ها کنیم و اولویت با سمن‌هایی است که طرح‌هایی در حوزه آسیب‌های اجتماعی حاشیه شهر‌ها ارائه داده‌اند.

رستمی در پایان به دیگر برنامه‌های این حوزه از جمله ملاقات نمایندگان سمن‌ها در استان‌ها با استانداران، برگزاری کوهپیمایی، طبیعت‌گردی، تهرانگردی، جشنواره‌های هنری و... اشاره کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز