خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

تجمیع بیمه‌ها حقوق کارگران را پایمال می‌کند/ وزارت بهداشت دست‌اندازی نکند

عضو هیات مدیره سازمان نظام پرستاری آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه تجمیع بیمه‌ها حقوق کارگران را پایمال می‌کند؛ از وزارت بهداشت درخواست کرد به منابع صندوق درمان تامین اجتماعی دست‌اندازی نکند.

علیرضا نفعی (عضو هیات مدیره سازمان نظام پرستاری آذربایجان غربی) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: وزارت بهداشت برای ادامه اجرای طرح تحول سلامت با کمبود بودجه مواجه شده است و با تجمیع بیمه‌ها و دست اندازی به صندوق تامین اجتماعی به دنبال جذب اعتبارات بیشتر برای خود است.

وی ادامه داد: از قبل معلوم بود این طرح با مشکلات مالی رو به رو خواهد شد، اما با تجمیع بیمه‌ها مشکلات وزارت بهداشت حل نخواهد شد و چه بسا در آینده به دلیل کمی منابع به دنبال جذب اعتبار از منابع دیگر باشد و به نظر می‌آید بعد از تجمیع بیمه‌ها به دنبال افزایش تعرفه‌های پزشکی باشد.

این عضو هیات مدیره سازمان نظام پرستاری آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت به جای تجمیع بیمه‌ها باید سیستم مدیریتی خود را اصلاح کند، گفت: تجمیع بیمه‌ها تنها یک راه حل موقتی برای کاهش مشکلات وزارت بهداشت است.

نفعی افزود: استفاده وزارت بهداشت از منابع صندوق درمان تامین اجتماعی حق و حقوق کارگران را پایمال می‌کند، بنابراین نباید این اقدام صورت بگیرد، چراکه اساسا این صندوق از محل حق بیمه کارگران شکل گرفته است و تا این لحظه با کمترین مشکل به مردم و بویژه کارگران بیمه شده خدمت رسانی کرده است.

به گفته وی با تجمیع بخش درمان تامین اجتماعی با سازمان بیمه سلامت ممکن است؛ منابع در جای دیگر مصرف شود و موجب پایمال شدن حقوق کارگران و نارضایتی در این قشر شود.

کد خبر : ۳۶۹۴۷۸