خبرگزاری کار ایران

به دست بنیاد برکت انجام شد:

افتتاح 30 مدرسه در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۳۶۷۷۹۵

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی گفت: بنیاد برکت در طول سال‌های گذشته اقدامات مثبتی در این استان داشته است و تاکنون برنامه‌ ساخت ۳۳ مدرسه با ۱۷۷ کلاس درس را با اعتباری بالغ بر ۹۳ میلیارد و ۴۸ میلیون ریال دنبال کرده است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عیدی با اشاره به این‌که این استان با توجه به جمعیت بالای دانش‌آموزان و فراوانی مدارس فرسوده احتیاج به توجه بیشتری دارد، تأکید کرد: ما با تلاش بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و دیگر خیرین مدرسه‌ساز در تلاش هستیم تا بتوانیم از تعداد این کلاس‌های فرسوده بکاهیم و مدارس نوسازی شده را جایگزین آن‌ها کنیم.

وی با اشاره به این‌که حتی در اطراف شهرهای بزرگ استان از جمله تبریز نیز مدارس فرسوده وجود دارد، اظهار داشت: در روزهای گذشته از مدرسه‌ای در نزدیکی تبریز بازدید کردیم که زیربنای آن ۱۷۰۰ متر مربع بود اما در همین فضا بیش از ۵۳۰ دانش‌آموز مشغول تحصیل بودند و نیمکت‌ها تا نزدیکی تخته سیاه نیز آمده بود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان آذربایجان شرقی ادامه داد: ‌ این شرایط باعث تحلیل توأمان دانش‌آموزان و معلمان شده و سطح یادگیری را به شدت کاهش می‌دهد، چرا که فضای آن‌ها مناسب کلاس درس نیست و با استاندارد‌ها فاصله دارد.

به گفتهٔ عیدی، بنیاد برکت در طول سال‌های گذشته اقدامات مثبتی در این استان داشته است و تاکنون برنامه‌ ساخت ۳۳ مدرسه با ۱۷۷ کلاس درس را با اعتباری بالغ بر ۹۳ میلیارد و ۴۸ میلیون ریال دنبال کرده است. از این تعداد ۳۰ مدرسه افتتاح و به بهره‌برداری رسیده و ۳ مدرسه نیز در دست ساخت است.

وی با بیان این‌که نهضت مدرسه‌سازی و فعالیت‌های خیرخواهانه‌ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌ (ره) و بنیاد برکت در راستای منویات مقام معظم رهبری در این زمینه است، تأکید کرد: دانش‌آموزان محروم آذربایجان شرقی قدردان این خدمات هستند و برای کاهش تعداد مدارس فرسوده از دولت، خیرین مدرسه‌ساز و بنیاد برکت درخواست کمک‌های بیشتری داریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز