خبرگزاری کار ایران

مدرسه‌سازی بنیاد برکت در مناطق حاشیه‌نشین زاهدان

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۷۴۶

معاون فنی و طرح های زیربنایی بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت دو باب مدرسه در دو منطقه حاشیه نشین شهر زاهدان می‌سازد.

به گزارش ایلنا از بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ، سعید جعفری با اشاره به پدیده حاشیه نشینی در اطراف شهر زاهدان و سکونت روستاییان در این مناطق افزود: خشکسالی های طولانی مدت در استان سیستان وبلوچستان، حاشیه نشینی در این استان را افزایش داده و روستاییان زیادی به حاشیه شهرهایی مثل زاهدان رو آورده اند که به دلیل کمبود امکانات، شرایط نامناسبی برای زندگی آنها به وجود آمده است.

وی گفت: بنیاد برکت برنامه هایی را برای تأمین زیرساخت های آموزشی مورد نیاز در این مناطق در دستور کار خود قرار داده و در همین راستا با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، دو باب مدرسه در دو منطقه حاشیه نشین زاهدان که جزو محروم ترین مناطق نیز محسوب می شود، توسط بنیاد برکت ساخته خواهد شد.

جعفری افزود: با توافق انجام شده با اداره کل نوسازی مدارس استان سیستان و بلوچستان، عملیات اجرایی ساخت دو مدرسه مذکور با 9 کلاس درس طی ماه جاری آغاز خواهد شد و پیش بینی می شود برای سال تحصیلی آینده مورد بهره برداری دانش آموزان این مناطق محروم قرار گیرند.

بنیاد برکت تاکنون 560 مدرسه با 2750 کلاس درس را در مناطق محروم کشور تأسیس کرده که بیش از 61 هزار دانش آموز را تحت پوشش قرار داده اند.

این بنیاد اکنون برنامه ساخت 190مدرسه دیگر را در دست اجرا دارد که تأسیس آنها تحول قابل توجهی در وضعیت اماکن أموزشی مناطق محروم کشور ایجاد می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز