خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

هزینه‌های اضافی اداری و غیرآموزشی به معلمان و مدارس اختصاص یابد

asdasd
کد خبر : ۳۶۷۱۷۳

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه برای معلمان گام‌های بلندتری در راه است، گفت: هزینه‌های اداری و غیرآموزشی در آموزش و پرورش باید به معلمان و مدارس اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام مجید انصاری؛ معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در مراسم بزرگداشت مقام معلم در شهرستان چهاردانگه گفت: روز معلم، روز همه ملت ایران و روز آینده روشن ایران و ایرانیان است. یقینا ترسیم آینده هر جامعه‌ای تنها از مجرای اندیشه و همت بالا و فداکاری معلمان می‌گذرد.

وی افزود: در بخش معیشت معلمان هر چه گفته شود؛ کم است و حق معلمان ادا نخواهد شد. در انقلاب اسلامی نیز آموزگاران و معلمان پیشتاز بودند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اضافه کرد: آن زمانی که امام و نظام نیازمند مدیران فداکار و پاک بود، در همه جا دست نیاز به آموزش و پرورش دراز شد و آنجا که آموزگاری عارف‌پیشه طلبیده می‌شود، آموزش و پرورش چمران را تقدیم کرد.

حجت الاسلام انصاری به انتخابات مجلس گذشته اشاره کرد و گفت: از همه‌پرسی نظام تا انتخابات گذشته معلمان نیروی اصلی امانت‌دار صندوق‌های رای بودند و مدارس ما نیز امانت‌دار صندوق‌های رای بوده است.

وی با بیان این مطلب که منزلت معلمان توسط ملت ایران گرامی شمرده می‌شود، افزود: امروز این منزلت رفیع و بالاست، البته کاستی‌هایی در عرصه معیشت به لحاظ رفاه وجود دارد، اما منزلت معلمان بی‌نظیر است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با ابلاغ سلام رئیس‌جمهور به فرهنگیان حاضر در این جلسه گفت: آقای رئیس‌جمهور بار‌ها و بار‌ها بر ضرورت توجه ویژه به جایگاه معلمی و معیشت معلمان در جامعه در جلسات دولت تاکید کردند، دولت در سال ۹۴ مشکلات بسیار زیاد و سنگین مالی را پیش‌روی خود داشت، بطوری که بیش از ۸۰ درصد بودجه کشور به دلیل ساختار بیمارگونه و تشدید این بیماری طی ۷، ۸ سال گذشته، صرف بودجه جاری شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام مطالبات فرهنگیان تاکنون تسویه شده و طرح رتبه‌بندی معلمان علی‌رغم دشواری‌ها اجرا شد، تصریح کرد: گام‌های بلندتری در راه است و ما بودجه آموزش و پرورش را بودجه جاری نمی‌دانیم و شخصا معتقدم اگر بتوان به بودجه‌ای عنوان عمرانی را اطلاق کرد، بهترین بودجه عمرانی کشور در حوزه آموزش و پرورش است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید تحولی در نظام آموزشی کشور بوجود بیاید، گفت: باید از خرد جمعی آموزگاران در این زمینه استفاده شود و باید هزینه‌های اداری، غیر آموزشی و بودجه ستادی آموزش و پرورش کاهش یابد و این اعتبارات به بخش آموزش و در اختیار معلمان و مدارس قرار بگیرد.

حجت الاسلام انصاری همچنین گفت: البته سیاست واسپاری کار‌ها به معلمان و مدارس، استفاده از خیرین و سرمایه‌گذاری غیردولتی از سیاست‌های بنیادین نظام است.

وی به برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه تمهیدات زیادی برای ارتقای معیشت و منزلت معلمان دیده شده است که در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از آموزش و پرورش و معلمان برای ایفای نقش در انتخابات ۷ اسفند و انتخابات جمعه گذشته تشکر کرد و گفت: خوشبختانه ترکیب منتخبان از همه جریانات (اصلاحات، اصولگرا، مستقل و اعتدالگرا) حضور دارند و نوید مجلسی هماهنگ‌تر، کارآمد‌تر و مستحکم‌تر را می‌دهد و انشاءالله مجلسی پیش رو داریم که در تعامل سازنده با سایر قوا به ویژه دولت است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز