خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان مدیریت بحران به ایلنا خبر داد:

مرگ دو نفر بر اثر سیل/ سد "دز" خسارت ندیده است

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور درباره خسارات ناشی از سیل در استان‌ها گفت: بیشترین خسارات در استان‌های ایلام، خوزستان و لرستان بوده به طوری که علاوه بر تخریب پل و زیر ساخت‌ها، به خانه‌های مسکونی نیز آسیب وارد شده است.

مرتضی اکبرپور (معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیرت بحران) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به وقوع سیل در ۲۰ استان کشور اظهار داشت: در حال حاضر براساس پیش‌بینی هوا‌شناسی سامانه بارشی از جنوب غربی کشور به سمت شمال شرق کشور در حال حرکت است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با بیان این مطلب که در دو روز گذشته ۲ تن جان خود را از دست داده‌اند، البته مرگ این دو فرد بیشتر خطای انسانی بوده است که یک نفر جوانی ۲۲ ساله و چوپان بود که در لرستان به دلیل اصابت صاعقه جان خود را از دست داد و فرد دوم زنی بود که در ایلام به رودخانه افتاد و متأسفانه جان خود را از دست داد.

اکبرپور درباره خسارات ناشی از سیل در استان‌ها توضیح داد و گفت: بیشترین خسارات در استان‌های ایلام، خوزستان و لرستان بوده به طوری که علاوه بر تخریب پل و زیر ساخت‌ها، به خانه‌های مسکونی نیز آسیب وارد شده است.

وی درباره اینکه گفته می‌شود؛ بخشی از سد دز تخریب شده است، گفت: در حال حاضر وزیر نیرو و رییس سازمان مدیریت بحران در استان خوزستان (دزفول) حضور دارند و براساس گزارش‌ها، آسیبی به سد وارد نشده و صرفا به دلیل بارندگی‌ها، آب پشت سد زیاد شده و برای رهاسازی آب و جلوگیری از وقوع سیل، آب را از پشت سد‌‌ رها کرده‌اند.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در استان‌های خوزستان و لرستان پل‌ها تخریب شده است، اظهار داشت: در برخی روستا‌ها به دلیل تخریب های صورت گرفته، ارتباط پل‌ها و جاده‌ها قطع شده که البته اقدامات لازم برای بازگشایی مسیر‌ها در حال انجام است.

اکبرپور ادامه داد: به محض آرام شدن شرایط جوی، استان‌ها خسارات وارد شده را به ما اعلام می‌کنند و با تشکیل جلسه در خصوص تخصیص اعتبار به استان‌ها تصمیم گیری خواهد شد.

کد خبر : ۳۶۱۷۷۰