خبرگزاری کار ایران

قاضی عسگر:

مستندسازی فاجعه منا رو به اتمام است

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۹۸۶

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: بحث مستندسازی فاجعه منا رو به اتمام است. در بررسی‌ها به این نتیجه نرسیده‌ایم که این حادثه عمدی باشد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی عسگر درهمایش روحانیون ومداحان عتبات عالیات با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال حج با عزت با همه ویژگی‌های مورد نظر ملت و نظام است،گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای حج سال آینده آغاز شده و امور به نحوی مدیریت خواهد شد که علاوه برحفظ شأن و امنیت زائران، حج را با قدرت انجام دهیم.

وی حج را از روابط سیاسی دو کشور ایران و عربستان جدا دانست و گفت: در چند سال گذشته برنامه‌ریزی شده که حج از روابط سیاسی دو کشور جدا باشد و طبیعی است بر این مبنا حجاج ایرانی مراسم حج را به‌جا خواهند آورد.

قاضی عسگر افزود: برنامه‌ریزی‌ها برای حج سال 95 آغاز شده است و امور به نحوی مدیریت خواهد شد که علاوه برحفظ شأن و امنیت زائران، حج را با قدرت انجام دهیم لذا بیشتر کار به طرف مقابل باز می‌گردد که چگونه می‌خواهد عمل کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برنامه‌ها و آموزش‌های پیش‌بینی شده در بخش‌های مختلف برای زائران حج تمتع را برشمرد و تاکید کرد: ما در کنار مدارا به دنبال برگزاری حج با عزت همراه با همه ویژگی‌های مورد نظر ملت و نظام هستیم.

وی با تاکید بر لزوم زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدان منا و پیگیری حقوقی این حادثه افزود: همچنان موضوع پرداخت دیه و غرامت توسط عربستان به خانواده‌های داغدیده را دنبال می‌کنیم.

قاضی عسکر همچنین به سفر زائران به عتبات اشاره کرد و افزود: تلاش جدی برای رسیدن به نقطه مطلوب در برنامه اعزام زائران به عتبات عالیات آغاز شده است و بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا درصدد هستند نقاط ضعف و آسیب‌ها را به سرعت برطرف کنند.

وی همکاری و همفکری با عتبه‌های حرم‌های مطهر در عراق در حوزه‌های فرهنگی، پژوهشی و اقتصادی را یادآور شد و با اشاره به اینکه برنامه‌های خوب و منظمی در عتبه‌های حسینی، عباسی، علوی و کاظمین برای زائران ایرانی در حال برگزاری است گفت: از این برنامه‌ها باید برای طرح مطالب کاربردی به نحو مطلوب بهره‌برداری شود و از حرکت‌های ناشایست برخی افراد که دغدغه ایجاد و چهره شیعه را مشوش، جلوگیری شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نقش روحانیون را در ایجاد تحول روحی و اخلاقی و ارتقاء سطح معنوی زائران مهم توصیف کرد و با اشاره به تاکید امام امت (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت تقریب افزود: ما مشعل‌دار و پرچم‌دار تقریب هستیم و تنها راه موفقیت در سطح بین‌الملل توجه به پیام امام و رهبری است و مسلمانان باید ید واحده در مقابل فتنه‌ها و توطئه‌ها باشند.

قاضی‌عسگر توجه به بهداشت، تغذیه، مسکن و امور فرهنگی زائران عتبات را ضروری خواند و گفت: هرچند تلاش داریم هزینه اعزام به اماکن متبرکه در عراق افزایش نیابد ولی کیفیت هم باید حفظ گردد و اجازه ندهیم زائر اذیت شود.

وی ملاک اعزام روحانیون و مداحان به عتبات عالیات را شایسته‌سالاری ذکر کرد و از مسئولان بعثه خواست از افرادی استفاده کنند که توان اداره جمعیت‌های دینی را داشته باشند و ضوابط نظام و بعثه را رعایت کنند.

نماینده ولی‌فقیه با اشاره به اینکه از زیارت می‌توان برای حل معضلات اجتماعی بهره برد گفت: روحانیون و مداحان مسایل معرفتی را در اولویت قرار دهند و با برنامه‌ریزی مناسب در مسیر ارتقای سطح بینش زائران عتبات گام برداشته و از فرصت و ظرفیت برنامه‌های فرهنگی به خوبی استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز