خبرگزاری کار ایران

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور مطرح کرد:

توزیع سبد کالای سالمندان پیشنهاد دبیرخانه شورای ملی سالمندان به وزارت رفاه

asdasd
کد خبر : ۳۵۱۳۲۴

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور با بیان اینکه اصلی‌ترین وظیفه این دبیرخانه سیاست‌گذاری است، گفت: تدوین طرح سلامت روان، طرح رضایت سالمندان، طرح محیط دوستدار سالمند، آموزش کارمندان دولتی در آستانه بازنشستگی‌ و توزیع سبد کالای سالمندان با همکاری وزارت رفاه را از اقدامات پیشرو این حوزه است.

به گزارش ایلنا، فرید براتی‌سده رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور نشست بررسی دستاورد‌ها و نکات کاربردی دوره آموزشی برنامه بین‌المللی مادرید در کشور مالت در زمینه سالمندان که با حضور انوشیروان محسنی‌بندپی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، گفت: خوشبختانه با برگزاری جلسات متعدد با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و همچنین مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توانستیم جدول اعتبارات بودجه‌ای برای سال آینده در دبیرخانه لحاظ کنیم و در واقع ردیفی برای سالمندان در شورای ملی سالمندان تحت عنوان حمایت از سالمندان در اعتبارات بهزیستی دیده شده است.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، ادامه داد: اعتبارات درنظر گرفته شده از سوی بهزیستی و همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۵ میلیارد تومان خواهد رسید که جمع این اعتبارات با هماهنگی بهزیستی و دبیرخانه شورای ملی سالمندان هزینه خواهد شد.

وی، تدوین طرح سلامت روان، طرح رضایت سالمندان، طرح محیط دوستدار سالمند را از اقدامات این دبیرخانه عنوان کرد و گفت: اصلیترین وظیفه دبیرخانه شورای ملی سالمندان، سیاست‌گذاری است و در این راستا طرح رضایت سالمندان با همکاری وزارت رفاه آماده شده است که از ابتدای سال آینده اجرا خواهد شد.

براتی‌سده با اشاره به اینکه یکی از کارهای جدی دبیرخانه شورای ملی سالمندان توجه ویژه به شاخص‌های سالمندی است، تصریح کرد: دو دسته شاخص وجود دارد که از سال گذشته به دنبال افزایش این شاخص‌ها بوده‌ایم که در این زمینه از همکاری دانشگاه‌ها و مراکزعلمی نیز استفاده کردیم که درصددیم این شاخص‌ها را در ایران داشته باشیم.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، با انتقاد از عملکرد ضعیف NGOهای فعال در حوزه سالمندی، عنوان کرد: این در حالی است که NGOهای بین‌المللی در این خصوص بسیار فعال هستند؛ لذا به دنبال افزایش فعالیت‌های متمرکز در محلات و خانواده با همکاری آن‌ها هستیم.

وی در پایان آموزش کارمندان دولتی در آستانه بازنشستگی‌ و توزیع سبد کالای سالمندان را از دیگر اقدامات در دستور کار دبیرخانه شورای ملی سالمندان عنوان کرد و یادآور شد: توزیع سبد کالای سالمندان از جمله برنامه‌هایی که به وزارت رفاه پیشنهاد داده شده است تا ویژه دیده شود تا نیاز تغذیه‌ای سالمندان مرتفع شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز