خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تاکید کرد:

لزوم اتخاذ "رویکرد اجتماعی" در ماموریت‌های ناجا

asdasd
کد خبر : ۳۵۰۸۳۶

رئیس پلیس پیشگیری ناجا استفاده از ظرفیت معاونت اجتماعی را در ارتقاء آگاهی عمومی کار آمد دانست و گفت : پاسخگویی به مطالبات مردمی اولویت پلیس است.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار "محمد شرفی" در مراسم تودیع و معارفه معاونان اجتماعی پلیس پیشگیری ناجا گفت:پیشگیری اجتماعی مقدم تر از پیشگیری انتظامی و قضائی است.

وی افزود: پیشگیری اجتماعی مجموعه اقداماتی است که هدف آن خنثی کردن عوامل تاثیر گذار در تکوین جرم است  که با استفاده از محیط های اجتماعی به دنبال تاثیر گذاری بر فرآیند شکل گیری شخصیت افراد است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: این تاثیر گذاری بر فرایند شکل گیری شخصیت از طریق اقدامات تربیتی مانند آموزش،تربیت،ترغیب و تنبیه و ....عملی می شود.

وی در ادامه به تشریح وظایف و ماموریت های "معاونت اجتماعی پلیس پیشگیری" پرداخت و اظهار داشت:این معاونت یکی از واحد های تاثیر گذار و مهم در نیروی انتظامی است.

لزوم بهره وری از ظرفیت معاونت اجتماعی در ارتقاء "آگاهی عمومی"

سردار شرفی بر ضرورت وجود معاونت اجتماعی در پلیس پیشگیری تاکید کرد و گفت :این معاونت با اتخاذ رویکرد پیشگیرانه ، پیش دستانه اجتماعی و با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری،گام های مثبتی در عرصه توسعه نظم و امنیت برداشته است.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه "اطلاع رسانی" و "آگاه سازی عمومی" را از دستاوردها و برنامه های پلیس پیشگیری و اساس کار معاونت اجتمامی دانست و افزود:رسانه، پل ارتباطی با مردم و وسیله روشن سازی افکارعمومی است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خاطر نشان کرد : نیروی انتظامی در یک نگرش کلی در مسائل امنیتی و اجتماعی تغییرات شگرف و مثبتی داشته است.

سردار شرفی با بیان اینکه پلیس "مردمی "و "ولایی" ،اصلی ترین شعار نیروی انتظامی است،گفت: شناسایی مشکلات ، پاسخگویی به مطالبات مردمی ، ارائه راهکار های لازم در راستای پیشگیری و مقابله با جرایم از جمله ماموریت های معاونت اجتماعی است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا همچنین به ارتباط و تعامل مناسب همراه با رعایت عزت و مصلحت سازمانی با آحاد و اقشار مختلف جامعه تاکید کرد و افزود:سطح تعاملات با سازمان های دیگر باید توسعه یابد.

لزوم اتخاذ "رویکرد اجتماعی" در ماموریت های ناجا

وی اطلاع رسانی به موقع از اقدامات و عملکرد پلیس توسط مسئولان دستگاه های اجرایی را بسیار مهم دانست و تصریح کرد :توسعه تعامل با مردم موجب جلب اعتماد عمومی و در پی آن افزایش مشارکت عمومی و سرمایه اجتماعی است، سرمایه اجتماعی در تولید امنیت پایدار موثر است.

سردار شرفی با بیان اینکه تغییر نگاه امنیتی به رویکرد اجتماعی بسیار مهم است ،گفت :حل و فصل منازعات امنیتی باید با ابزارهای اجتماعی صورت گیرد،نه این که مسائل اجتماعی را امنیتی کنیم.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد:باید احساس امنیت را در جامعه ارتقا دهیم که البته این مهم به سادگی میسر نیست و باید از شیوه های و ظرفیت های نوین و اثر گذار از قبیل رسانه ،نخبگان استفاده شود.

گفتنی است، در این مراسم  از زحمات سرهنگ  "عزیزاله اسماعیلی" تقدیر و سرهنگ "علی ماندگار "به عنوان معاون جدید اجتماعی پلیس پیشگیری ناجا معرفی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز