خبرگزاری کار ایران

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا:

پاسخ‌گویی به نیازهای ناجا از اهداف رده‌های تحقیقاتی است

asdasd
کد خبر : ۳۴۸۵۰۸

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا، پاسخ یابی و پاسخگویی به نیازهای اصلی ناجا را هدف اصلی رده‌های تحقیقاتی دانست و گفت: مدیریت جهادی، تعریف اقتصاد مقاومتی، سلامت روانی، پاسخ گویی به نیازها در ناجا و همچنین نهادینه سازی فرهنگ تفکر، اندیشه، نوآوری و خلاقیت، همه و همه از و ظایف این رده‌ها است.

به گزارش ایلنا، سردار محمدجواد زاده‌کمند در گردهمایی روسا و مسئولان رده‌ها و دفاتر تحقیقات کاربردی ناجا، گفت: مأموریتی که امروز نیروی انتظامی دارد، ایجاد نظم و امنیت در جامعه است که زیربنای توسعه کشور در سایر عرصه‌ها است و در این میان، بخش‌های مختلفی در ناجا وجود دارد که تلاش می کند این مأموریت به انجام برسد.

وی افزود: روند روبه رشد در حوزه دانش در پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی، سهم بسزایی در موفقیت ناجا در ایجاد امنیت درجامعه دارد تا این نیرو بتواند وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد. این نشانه پایان کار نیست چرا که ما معتقدیم ناجا امروز سازمانی است که مردم از آن انتظار نو شوندگی، تحول و پاسخ دهی به جامعه را دارند و اگر بخواهیم نیروی انتظامی سازمانی تحول گرا باشد، ضرورت وجود دفاتر و مراکز پژوهشی و مطالعاتی که بتواند پشتوانه فکری این مجموعه عظیم باشد بیش از گذشته مشخص می شود.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا، تصریح کرد: عملکرد مثبت مجموعه‌های امنیتی و انتظامی در کشور موجب می شود که مردم مطالبات بیشتری داشته باشند. امروز امنیت در کشورمان مثال زدنی است که در سایه لطف همه زحمت کشان از جمله شما پژوهش گران حوزه دانش و پژوهش ناجا است.

وی با اشاره به اینکه امروز به یک بلوغ فکری مناسبی در مجموعه ناجا رسیده‌ایم و اقدامات ما در این چند سال این مهم را تأیید می کند، خاطرنشان کرد: ما نیازداریم تا گام های فراتری را با هوشمندی و هدفمندی که ناجا تعریف کرده، برداریم. یکی از کارهایی که در حوزه مطالعاتی به مرکز راهبردی سپرده شده و توسط شما رده‌های تحقیقاتی باید انجام شود، داشتن چشم اندازی از ناجا در آینده است تا بدانیم به کجا می رویم و نیازهای ما چیست.

سردار زاده کمند، یادآور شد: سند چشم اندازی نیز در حوزه مطالعات و دانش تدوین شده و این سند باید همواره مبنای کار در پژوهشگاه ناجا و مجموعه تحقیقات باشد.

وی با تاکید براینکه انتظار امروز از ناجا، پیشتازی و تحول گرایی است، افزود: امروز هرجا صحبت از نیروی انتظامی می شود، منتظر شنیدن یک طرح، ایده و حرکت جدید و همچنین پاسخ گویی به مأموریت های محوله هستند. سازمان‌های تحول گرا و پیشرفته مدیون تلاش های حوزه‌های مطالعاتی و پژوهشی خودشان هستند، ما نیز در ناجا ضمن ارج نهادن به زحمات شما از مجموعه پژوهش انتظار بیشتری داریم.

به گفته این مقام ارشد انتظامی، سرعت، حرکت و تحول در هر سازمانی به بخش‌های تحقیقاتی و مطالعاتی آن سازمان، بستگی دارد و این بخش ها نقشی جدی در این زمینه ایفا می کنند.

وی خطاب به شرکت کنندگان این گردهمایی، گفت: روز به روز باید اهداف جدید و آرمانی تر و همچنین شاخص‌های پیش برنده برای خودمان در حوزه های مختلف پیشگیری، مبارزه با جرایم و استقرار نظم و امنیت، تعریف کنیم.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا، گفت: امروز پذیرفته نیست که بگویند مجرم یک قدم از ایجاد کننده نظم جلوتر است بنابراین مجریان نظم و امنیت با کمک شما باید چند گام جلوتر باشند. امروز نیروی انتظامی را به عنوان سازمانی دانش بنیان و به روز می شناسند و این مسئولیت شما را سنگین تر می کند.

وی با تاکید براینکه باید تعریف دقیقی از پیشرفت علمی در ناجا داشته باشیم، بیان کرد: برای این منظور، معیارها، شاخص ها و مصادیق ملموسی را باید تعریف کرد و تیمی هوشمندانه، تغییرات در جامعه را تبیین و بازنگری کند.

سردار زاده کمند بر همپوشانی، هماهنگی و هم افزایی در فعالیت‌های پژوهشی تاکید کرد و گفت: باید یک هم افزایی ایجاد شود تا با توانایی و منابع محدود موازی کاری نکنیم و کارهای بی اثر انجام ندهیم چراکه بدون یک حرکت منسجم و یکپارچه در حوزه پژوهش و مطالعات موفق نمی شویم.

وی تاکید کرد: در نیروی انتظامی ما نیروهای مستعد، توانمند و نخبه داریم که از متوسط نخبگان جامعه بالاتر هستند و این برای ما فرصت است. در این میان باید از سربازان که دارای مدرک فوق لیسانس و دکترا هستند نیز استفاده کنیم و از میان آنها نخبگان را شناسایی و بکارگیری هدفمند داشته باشیم.

به گفته سردار زاده کمند، هدف در مجموعه پژوهشگاه ناجا تولید و ترویج دانش، فناوریهای سودمند، برتر، هدفمند، حرکت آفرین و بومی‌شده است.

وی افزود: بسیاری از کشورهای دنیا متقاضی استفاده از تجارب نیروی انتظامی هستند و برای نشر آرمان های انقلاب اسلامی در جهان باید الگویی با مدلهای بومی خود تولید کنیم و به کشورهای درخواست کننده ارائه دهیم که این مهم با کمک مجموعه تحقیقات شدنی است.

زاده‌کمند افزود: چیزی که امروز در مورد دفاع مقدس نتوانسته‌ایم انجام دهیم انتقال تجاربی است که با اهدای شهدای بسیاری به دست آورده‌ایم. ما می‌توانیم با الگوسازی و تدوین این تجارب به دانش، خیلی از بن بست‌ها را بشکنیم.

وی با تاکید براینکه، پاسخ یابی و پاسخ گویی به نیازهای اصلی ناجا هدف اصلی رده‌های تحقیقاتی است، افزود: مدیریت جهادی، تعریف اقتصاد مقاومتی ، سلامت روانی، پاسخ گویی به نیازها در ناجا و همچنین نهادینه سازی فرهنگ تفکر ، اندیشه، نوآوری و خلاقیت، همه و همه از و ظایف این رده ها است.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا، در پایان تصریح کرد: اگر می خواهیم به رتبه اول تولید علم در سطح منطقه برسیم باید تلاشمان را بیشتر کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز