خبرگزاری کار ایران

ابتکار :

همکاری ناجا در حوزه زیست محیطی موجب کشفیات متعدد قاچاق شده است

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در جلسه مشترک با پلیس پیشگیری ناجا و ستادکل نیروهای مسلح از تلاش سازمان محیط زیست برای افزایش توانمندی یگان حفاظت این سازمان و ارتقای جایگاه محیط بانان خبر داد.

به گزارش ایلنا،  ابتکار در این جلسه از تعامل بسیار خوب و سازنده ناجا و ستاد کل نیروهای مسلح و محیط زیست یاد کرد و گفت : در ابتدا و در تشکیل یگان حفاظت تردید هایی وجود داشت که با تعامل و همکاری سازنده میان این سه سازمان همه این تردید ها از بین رفت ودستورالعمل یگان حفاظت محیط زیست که ماحصل این تعامل و همکاری است سند بسیار مهم و مبنایی برای خدمت به عرصه های زیست محیطی ایران اسلامی می باشد.

وی افزود: در عرصه جهانی، آمار و ارقام کشته شدگان محیط بان در مقابله با متجاوزین و تخریب کنندگان محیط زیست را نشانگر توجه و اهمیت جهانی به محیط بانان دانست و یکی از کارکرد های دولت ها نحوه اقدام آنها در مقابله با جرائم زیست محیطی می باشد

تلاش سازمان حفاظت محیط زیست برای ارتقاء جایگاه محیط بانان

ابتکار گفت: مقابله جدی با صدمه زنندگان به محیط زیست نیازمند حمایت از محیط بانان است و ما در سازمان محیط زیست تلاش می کنیم که توانمندی و جایگاه اجتماعی یگان حفاظت و محیط بانان را افزایش دهیم، همچنین تلاش داریم که انضباط و سلامت اداری این یگان را با همکاری پلیس پیشگیری ناجا در سطح مناسبی ارتقا دهیم .

وی در ادامه از همکاری خوب نیروی انتظامی به خصوص پلیس پیشگیری در برخورد با قاچاق در حوزه زیست محیطی یاد کرد و گفت: این همکاری موجب کشفیات متعدد قاچاق در سطح کشور شده است.

محیط بانان حافظان مظلوم محیط زیست

در ادامه سردار شرفی ریس پلیس پیشگیری ناجا طی سخنانی خواستار ارتقای وضعیت خدمتی و افزایش شأنیت محیط بانان یگان حفاظت از سازمان محیط زیست شد.

سردار " محمد شرفی " از محیط بانان به عنوان حافظان مظلوم محیط زیست یاد کرد و خواستار ارتقاء وضعیت خدمتی و افزایش شأنیت آنها شد .

وی در ادامه گفت: در این راستا اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته که از جمله می توان به دستورالعمل یگان حفاظت از محیط زیست اشاره کرد که این دستور العمل کار مشترک و بسیار خوبی در جهت تعالی و ارتقای شأن محیط بانان می باشد .

این مقام انتظامی ادامه داد: این دستورالعمل تلفیق نظرات سازمان محیط زیست و ستاد کل نیروهای مسلح می باشد و اجرای آن می تواند به اهداف سازمان محیط زیست که همانا حفاظت و صیانت از عرصه های زیست محیطی است، کمک کند .

وی افزود : این دستور العمل نقطه عطف و شروع یک کار جدید و خوب است و آن را می توان الگوی مناسبی از کار مشترک خوب و محصول تعامل سازنده دانست .

این مقام ارشد انتظامی قرابت شغلی پلیس و محیط بانان را بسیار نزدیک دانست و گفت : وظیفه پلیس دیدبانی جامعه و وظیفه محیط بان دیدبانی محیط زیست جامعه می باشد به همین لحاظ مجموعه پلیس پیشگیری ناجا تمام توان خود را برای حمایت از این یگان و محیط بانان انجام خواهد داد تا محیط زیست در جغرافیای ایران اسلامی به بهترین وجه برای مردم عزیز و آیندگان حفظ شود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار شرفی در پایان از همکاری و زحمات ریاست سازمان محیط زیست " معصومه ابتکار " و سردار زارعی مسئول دفتر یگانهای ستاد کل نیروهای مسلح تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر : ۲۹۵۷۰۶