خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدارس غیردولتی خبر داد:

برخورد وزارت اطلاعات با عوامل جعل مدارک تحصیلی

asdasd
کد خبر : ۳۴۷۳۹۸

رئیس سازمان مدارس غیردولتیدرخصوص جعل مدارک تحصیلی، گفت: این واژه برای تمامی مدارک وجود دارد و فقط منحصر به آموزش و پرورش نیست که در این خصوص وزارت اطلاعات با عوامل آن که بیرون از سیستم آموزش وپرورش بوده‌اند، برخورد کرد.

به گزارش ایلنا، پیش ازظهر امروز مرضیه گرد در مراسم آغاز فعالیت ستادهای استانی اولین جشنواره قلم که در مرکز آموزش از راه دور صبا برگزار شد، اظهار کرد: مراکز آموزش از راه دور از سال 1383 با مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی و برای جذب کودکان لازم التعلیم و آموزش بزرگسالان  تأسیس شد و امروز پس از 11 سال شاهد فعالیت 1703 مرکز آموزش از راه دور هستیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری 180 هزار نفر از آموزش های مراکز آموزش از راه دور بهره می برند ، ‌تصریح کرد: مراکز آموزش از راه دور فرصتی را فراهم کرده است که می تواند برای ایرانیان خارج از کشور شرایط تحصیل مطابق با سرفصل های آموزشی کشور ایران را فراهم کند و لازمه جذب ایرانیان خارج از کشور به این دو مدارس انعطاف پذیری در شیوه های آموزشی و استفاده از فناوری های نوین مطابق با ذائقه افراد دارد.

گرد، تصریح کرد: توسعه کیفیت آموزشی مطابق با استانداردها و امکان جذب حداکثری دانش آموزان مبتنی بر شیوه های مختلف آموزشی از نقاط قوت مدارس از راه دور است که می توان با توسعه این نوع مراکز و رابطه مند کردن آنها  پوشش تحصیلی درمناطق محروم را بالا برد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی و خانواده وزارت آموزش وپروش، ارتقای کیفیت را راهبرد اصلی آموزش و پرورش دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: برگزاری جشنواره قلم در سه گروه دانش آموزان، معلمان و خانواده و  استفاده از ظرفیت های پنهان، خلاقیت پردازی و ارائه ایده های نو می تواند به شکوفایی امر تعلیم وتربیت دانش آموزان کشور  منجر شود.

وی ادامه داد: استفاده از اساتید دانشگاه های معتبر مانند دانشگاه تهران در حوزه دانش آموزی حمایت سازمان پژوهش، برنامه ریزی آموزشی در بخش معلمان وهمکاری دفتر انجمن اولیا و مربیان آموزش وپرورش در حوزه خانواده یک اقدام کاملا مشارکتی بین بخش های مختلف آموزش و پرورش و نهادهای علمی کشور را فراهم می کند که این از ظرفیت های پنهان  آموزش از دور است .

گرد با بیان اینکه هزینه خدمات آموزشی در مراکز آموزش از راه دور بسیار پایین است، خاطرنشان کرد: برای اولین بار در یک استان  مجوز  مرکز آموزش از راه دور با حمایت خیرین صادر شد و امیدواریم بتوانیم با حمایت خیرین در توسعه مدارس آموزش از راه دور بتوانیم خدمات با کیفیت تری را به دانش آموزان مناطق محروم ارائه دهیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی و خانواده وزارت آموزش وپروش،  با اشاره به رشد بی ضابطه مدارس از راه دور در سال 86  و عدم پرداخت سهم دولت در تأمین هزینه های تحصیل دانش آموزان این نوع مدارس مطابق با قانون،گفت: 17 میلیارد تومان مطالبات آموزش  و پرورش از دولت تا قبل از سال 92 بوده  که بخش بسیار اندکی از آن پرداخت شده است و آموزش  وپرورش از سال 92 به بعد با اجرای خرید خدمات آموزشی تعهدات خود را به این مدارس ارائه داده است .

وی درخصوص جعل مدارک تحصیلی، افزود: این واژه برای تمامی مدارک وجود دارد و فقط منحصر به آموزش و پرورش نیست که در این خصوص وزارت اطلاعات با عوامل آن که بیرون از سیستم آموزش وپرورش بوده‌اند، برخورد کرد.

گفتنی است ؛ مرضیه گرد، رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی و خانواده وزارت آموزش وپروش، در حاشیه این جشنواره  از مرکز آموزش از راه دور صبا  بازدید کرد و ازنزدیک در جریان  شیوه آموزشی مجازی و آنلاین این مرکز قرار گرفت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز