خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت خبر داد:

ایجاد ۲۰ هزار تخت بیمارستانی توسط بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۳۴۵۷۰۳

وزیر بهداشت از رفاه اجتماعی به عنوان یکی از مولفه های اصلی توانمندی دولت ها یاد کرد و اظهار داشت: در کشوری که حاصل تلاش ملت برای سرنگونی رژیم طاغوت است موضوع رفاه اجتماعی باید در راس کار حکومت در تمامی حوزه ها و دولت ها و مجالس باشد.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز ساخت بیمارستان هزار تختخوابی خاتم در شهرک پردیسان قم که با حضور معاون اول رییس جمهور انجام شد، یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی را رسیدگی به محرومان و مبارزه با ظالمان دانست و گفت: به همین خاطر از کشورهای مظلومی همچون فلسطین ، عراق و سوریه حمایت می کنیم .

وزیر بهداشت افزود: به رغم تمام توفیقاتی که در حوزه رفاه اجتماعی داشته ایم اما آنگونه که شایسته انقلاب، مردم و آرزوی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بوده است، ظاهر نشده ایم.

دکتر هاشمی با بیان اینکه در کارنامه 37 ساله انقلاب اسلامی شان ملت می توانست بالاتر از این باشد، افزود: یکی از حوزه های مهم رفاه اجتماعی بهداشت و درمان است که متاسفانه شاهد بی عدالتی در توزیع امکانات در کشور بوده ایم اما در 2 سال گذشته تلاش ما بر توجه به مناطق محروم و عدالت در دسترسی به خدمانت و امکانات بهداشتی درمانی بوده است.

دکتر هاشمی با اشاره به وجود 90 هزار تخت بیمارستانی در کشور خاطرنشان کرد: در کشور 54 هزار تخت با عمر 50 سال و فرسوده وجود دارد که لازم است جایگزین شود و در مقایسه با کشورهای همسایه به 80 تا 100 هزار تخت بیمارستانی جدید نیاز داریم.

وزیر بهداشت با اشاره به ایجاد سالانه 2000 تخت در دولتهای گذشته از تلاش های دولت یازدهم برای ایجاد 20 هزار تخت بیمارستانی خبر داد و آن را در راستای عدالت در دسترسی به خدمات حوزه سلامت دانست.

دکتر هاشمی با تاکید بر لزوم وجود تفکر متفاوت برای تحقق عدالت در دسترسی به خدمات حوزه سلامت اظهار داشت: باید زمینه های حضور مردم به صورت خیرین سلامت و سرمایه گذاران را فراهم کنیم و همچنین زمینه های ورود بنگاه های اقتصادی مهم کشور مانند بانک ها را به منظور ایفای نقش اجتماعی آنها تسهیل کنیم.

وزیر بهداشت به فرصت جدید بوجود آمده در دوران پسافرجام و لغو تحریم ها اشاره کرد و افزود: لازم است بسترهای استفاده از سرمایه های سرمایه گذاران خارجی را فراهم کنیم تا علاوه بر توسعه اقتصادی و خدماتی شاهد ایجاد اشتغال برای جوانان باشیم چرا که ریشه بسیاری از مفاسد و آسیب های اجتماعی در عدم اشتغال جوانان است.

دکتر هاشمی از موسسات و بنگاه های اقتصادی مانند بانک پاسارگارد به دلیل مسئولیت شناسی در حوزه اجتماعی و همچنین توجه به حقوق مردم قدردانی کرد و اظهار داشت: این بانک، علاقمند به ایجاد 7 هزار تخت بیارستانی در کشور است که می تواند فرصت های مناسب برای آموزش نیروی تخصصی در بخش خصوصی فراهم کند و امیدواریم سایر دستگاه ها نیز به مسئولیت اجتماعی خود توجه داشته باشد.

وزیر بهداشت ادامه داد: همچنین طبق تفاهم نامه ای که با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء داشتیم آنها متعهد به ایجاد 18 هزار تخت بیمارستانی در کشور شدند که تاکنون قرارداد ساخت 2 هزارو 600 تخت به امضا رسیده است.

 هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: طبق پیش بینی که داشته ایم با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور 20 هزار تخت نیز توسط سرمایه گذاران خارجی و با روش اجاره به شرط تملیک ایجاد خواهد شد که امیدواریم تا پایان دولت شاهد ساخت و تحویل بخشی از این تخت ها به مردم باشیم.

وزیر بهداشت از تلاش های وزیر راه و شهرسازی و همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی به دلیل پیگیری ها و واگذاری زمین این شهرک قدردانی کرد و افزود: اگر در بازه زمانی 32 ماهه ساخت این بیمارستان به اتمام برسد ،شاهد برگ زرین دیگری به عنوان خدمت جهادی از بانک پاسارگاد خواهیم بود.

هاشمی اظهار داشت: در ساخت این بیمارستان از مشاوران خارجی استفاده می شود و امیدوارم شاهد عملیات اجرایی آن از همین امروز باشیم و این بیمارستان مبارک مردم قم و مجاوران و زائران این شهر باشد.

وزیر بهداشت حداقل تعداد تخت مورد نیاز قم را 2 هزار تخت بیمارستانی عنوان کرد و گفت: با تلاش های دانشگاه علوم پزشکی قم در سال آینده 500 تخت بیمارستانی به ظرفیت این استان اضافه خواهد شد و با احتساب بیمارستان هزار تختخوابی خاتم نیاز به ایجاد 500 تخت دیگر داریم که امیدواریم سایر خیرین پیش قدم شده و این کار خیر را انجام دهند.

هاشمی استان قم را یکی از استان هایی دانست که به صورت کامل تحت پوشش شبکه بهداشتی قرار گرفته است و در مراکز جامع خدمات سلامت ،پزشک، دندانپزشک،کارشناس تغذیه و سلامت روان حضور دارند و به مردم خدمات رسانی می کنند.

وزیر بهداشت با اشاره به وجود قومیت ها، فرهنگ ها، نژادها و ملیت های مختلف ساکن در قم از دشواری کار پرسنل بهداشتی و درمانی این استان سخن گفت.

هاشمی بار دیگر ضمن قدردانی از حضور موسسات و بنگاه های اقتصادی در حوزه سلامت اظهار داشت: امیدواریم ساخت پروژه های بعدی حوزه سلامت به سرعت انجام شود چرا که خیر و برکت زیادی برای سرمایه گذاران و مردم به همراه خواهد داشت.

وزیر بهداشت در پایان از تلاش شهرداری ها در جهت همکاری با دانشگاه های علوم پزشکی قدردانی کرد و افزود: تاخیر برخی از پروژه ها ممکن است ناشی از بوروکراسی و مراحل اداری مربوط به شهرداری ها و شورای اسلامی شهر ها باشد که با رفع این موانع شاهد دلگرمی مجریان طرح ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه ها خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز