خبرگزاری کار ایران

سرخو:

۴۲ کیلومتر از برنامه توسعه خطوط مترو عقب هستیم

asdasd
کد خبر : ۳۴۱۵۱۷

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران با بیان اینکه ۴۲ کیلومتر از برنامه توسعه خطوط مترو عقب هستیم، گفت: در بودجه ۹۵، ۲۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه خطوط مترو لحاظ شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن سرخو در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه وضعیت رکود شامل شهرداری و دولت هر دو می‌شود، گفت: براساس برنامه پنج ساله باید ۱۵۰ کیلومتر مترو یعنی سالانه ۳۰ کیلومتر خط مترو ساخته می‌شد و قرار بود به صورت میانگین در انتهای برنامه به ۳۰۰ کیلومتر خطر مترو می‌رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه در شهر تهران به ۵۴۰ کیلومتر مترو نیاز داریم که با احتساب حومه شهر این میزان به ۷۴۸ کیلومتر می‌رسد، ادامه داد: در بودجه شهرداری ۳۰۰ کیلومتر خط مترو لحاظ شده که هر قدر کمک دولتی به آن اضافه شود به میزان خطوط مترو نیز اضافه خواهد شد.

سرخو با تاکید بر اینکه ۳۰ یا ۴۰ کیلومتر در داخل شهر برای توسعه مترو جا داریم، اظهار کرد: پیشنهاد می‌دهم در منابع بودجه، منابع ارزی را نیز برای توسعه مترو در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر که شرایط مالی دولت در حال بهبود است؛ می‌توانیم منابع ارزی را لحاظ کنیم همچنین می‌توانیم سرمایه‌گذاری خارجی را بویژه در خط مترو در نظر بگیریم که از این طریق می‌توانیم دو خط از خطوط مترو را به سرمایه‌گذار خارجی واگذار کنیم.

سرخو تاکید کرد: در حال حاضر شرکت‌های ژاپنی و فرانسوی به شدت تمایل دارند که ساخت مترو تهران را به صورت فاینانس در دست بگیرند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز