خبرگزاری کار ایران

باورمندی معضل اعتیاد در جامعه ضروری است

asdasd
کد خبر : ۳۳۸۳۵۲

یک کارشناس فرهنگی با تأکید بر اینکه باورمندی معضل اعتیاد در جامعه کنونی جهت پیشگیری از این مسئله ضروری است، گفت: پیوست نگاری فرهنگی دستگاه‌ها گامی موثر در مبارزه اجتماعی با مواد مخدر است.

به گزارش ایلنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، مهدی زمانی اظهار داشت: مهمترین موضوع در مبارزه با اعتیاد و موادر مخدر مسئله "باور" است که باید به صورت جدی و با نگاه عمیق در مردم و مسئولان شکل گیرد. این موضوع در حال حاضر برای بسیاری از افراد دغدغه نیست و همه باید بدانند که خود و خانواده‌هایشان مصون از اعتیاد نیستند و زمانی ممکن است گرفتار این مسئله به صورت مستقیم و غیر مستقیم شوند.

وی افزود: باورمندی معضل اعتیاد در جامعه کنونی ضروری است و با انجام اقدامات فرهنگی و اجتماعی می‌توان افراد جامعه را نسبت به مسئله مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد باورمند سازیم. بنابراین از مهمترین راهکارها جهت اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر باورمندسازی مردم و مسئولان است.

یک کارشناس فرهنگی ادامه داد: کمیسیون اجتماعی و پیوست نگاری شورای انقلاب فرهنگی می‌تواند در زمینه نهادینه کردن مبارزه اجتماعی با اعتیاد و مواد مخدر مشارکت داشته باشد. پیوست نگاری فرهنگی برای هر سازمانی پیشنهاد شده و این مسئله می‌تواند بسیار در جهت اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر موثر واقع شود.

زمانی به موضوع تعامل ستاد مبارزه با مواد مخدر با سایر دستگاه‌ها جهت ایجاد پیوست فرهنگی مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر عنوان کرد: این تعامل در تهیه طرح پیوست فرهنگی پیشگری از اعتیاد حائز اهمیت است البته دستگاه‌های دیگر همچون مجلس نیز نقش مهی در این رابطه داشته که به نظرم مجلس به اندازه کافی در این حوزه ورود نیافته است در حالیکه با فعالیت آن می‌توانیم خیلی سریع‌تر به نتایج مطلوب جهت پیشگیری از اعتیاد و کاهش آن در جامعه دست یابیم.

وی با بیان اینکه برخورد سلبی و موضوعات پیرامون آن پیش نیاز مهندسی فرهنگی در کشور است، گفت: برای تبین مهندسی فرهنگی در کشور یکی از بخش‌های پیش نیاز جنبه‌های سلبی مبارزه با مواد مخدر است که به عنوان پیش درآمدی در این موضوع باید مد نظر قرار گرفته و مورد غفلت واقع نشود.

یک کارشناس فرهنگی با اشاره به اینکه دو مجموعه مهندسی فرهنگی و کمیسیون اجتماعی شورای انقلاب فرهنگی می‌تواند نقش بسیار مهمی در مبارزه اجتماعی با اعتیاد و مواد مخدر داشته باشد، اظهارداشت: برگزاری جلساتی پیرامون این مسئله با ستاد مبارزه با مواد مخدر لازم بوده و می‌تواند در پیشبرد اهداف میسر واقع شود.

زمانی تأکید کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر برای انجام کار دقیق، علمی و همه جانبه باید طرحی را به شورای انقلاب فرهنگی ارائه دهد و سپس شورا با برنامه ریزی کامل در پیشگیری از اعتیاد و اقدامات لازم همکاری‌های بیشتری را به انجام رساند.

وی با اشاره به اینکه نوع زبان و به عبارتی نحوه گفتگو در پیشگیری از اعتیاد و آموزش به افراد مهم است، گفت: مخاطب باید با آموزش خود را به جای معتاد فرض کند تا بتواند در مبارزه با مواد مخدر سهیم باشد و تهیه کلیپ‌های تأثیر گذار به صورت مستقیم و استفاده از شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام در این زمینه و کاهش اعتیاد موثر است و سبب می‌شود فرد عمق فاجعه اعتیاد را درک کند و علاوه بر اینکه خود به سمت این دام گرایش نیافته بلکه درصدد مبارزه با آن بر می‌آید.

در پایان ضمن ابراز امیدواری نسبت باورمندی مردم و اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در جهت کاهش اعتیاد و گرفتار نشدن جوانان و نوجوانان در دام، خاطر نشان کرد: آموزش پیشگیری از اعتیاد باید به صورت مستقیم، ملموس و تخصصی باشد تا بتوانیم به نتیجه مثبت در این زمینه دست یابیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز