خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

آغاز تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه‌های آمریکایی/ تبادل علمی دانشگاه صنعتی شریف با ترکیه

مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف ضمن اشاره به حضور روسای دانشگاه‌های ترکیه در این دانشگاه، از امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های عبدالله گل و گرتز ترکیه خبر داد.

علی موقر (مدیر روابط بین الملل دانشگاه صنعتی شریف) با اشاره به حضور هفت رییس دانشگاه‌های کشور ترکیه به خبرنگار ایلنا گفت: برخی از این دانشگاه‌ها خواستار افزایش همکاری‌ها و تبادل تجربیات علمی هستند.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته روزهای نسبتا پرباری را در دانشگاه صنعتی شریف شاهد بودیم، گفت: گروهی از ترکیه متشکل از ۷ نفر از روسای دانشگاه‌های این کشور و رییس اجرایی شورای عالی وزارت علوم با حضور در ایران از دانشگاه صنعتی شریف بازدید کردند.

مدیر روابط بین‌المللی دانشگاه صنعتی شریف افزود: این گروه ضمن بازدید از دانشگاه صنعتی شریف با اساتید گروه‌های مختلف به گفت‌و‌گو پرداختند.

وی با بیان اینکه بازدید این گروه ترک، سبب تحت تاثیر قرار گرفتن آن‌ها از امکانات دانشگاه صنعتی شریف شده بود، تصریح کرد: بر همین اساس با دانشگاه‌های عبدالله گل و گرتز ترکیه تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کردیم.

موقر خاطرنشان کرد: هم اکنون با دانشگاه فنی استانبول ترکیه نیز در حال مذاکره و رایزنی هستیم و به احتمال زیاد در آینده نزدیک با این مرکز علمی نیز تفاهم‌نامه‌ای را منعقد خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: همچنین قرار است دوره‌های مشترکی را با برخی از دانشگاه‌های ترک در زمینه مقاطع کار‌شناسی ارشد و دکتری برگزار و مدرک مشترکی نیز اعطا کنیم.

وی گفت: همچنین دانشگاه صنعتی شریف طی روزهای گذشته میزبان پروفسور السید؛ یکی از دانشمندان مطرح نانو از دانشگاه جورجیاتک آمریکا بود.

مدیر روابط بین المللی دانشگاه صنعتی شریف گفت: وی با حضور در دانشگاه صنعتی شریف از دانشکده‌های فیزیک و آزمایشگاه‌های نانو بازدید کرد و بسیار تحت تاثیر دستاوردهای علمی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: براساس صحبت‌های پروفسور السید جمهوری اسلامی ایران در زمینه نانو حرف نخست را در منطقه می‌زند.

موقر ادامه داد: مقرر شده تا یکی از همکارانمان با حضور در دانشگاه جورجیاتک آمریکا درمورد چگونگی تبادلات علمی، استاد و دانشجویی مذاکره کند.

کد خبر : ۳۳۳۹۴۶