خبرگزاری کار ایران

بهشتی در آستانه برگزاری همایش «میراث فرهنگی توسعه پایدار» تأکید کرد:

ضرورت تعامل فعالان میراث فرهنگی و توسعه

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۴۷۲

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری همایش میراث فرهنگی و توسعه پایدار را فرصتی برشمرد که در آن فعالان میراث فرهنگی و توسعه کنار هم جمع شده و نظراتشان را به اشتراک گذارند.

به گزارش ایلنا، سید محمد بهشتی با بیان اینکه این همایش فتح بابی است که نشان می‌دهد چه نسبتی میان میراث فرهنگی و توسعه پایدار وجود دارد، گفت: در این همایش به موضوع همگرایی بین میراث فرهنگی و توسعه پایدار قائل هستیم و معتقدیم نسبتی بین این دو وجود دارد که باید رعایت شود.

او چالش اصلی دراین موضوع را با افرادی دانست که از توسعه صحبت می‌کنند و کسانی که در میراث فرهنگی فعال‌اند و گفت: مخاطبین ما در این همایش این ۲گروه هستند و می‌خواهیم این دو را دور یک میز بنشانیم.

بهشتی با مفید خواندن مشارکت دانشگاه‌ها در برگزاری همایش یاد شده خاطرنشان ساخت که می‌توانیم این موضوع را به دانشگاه‌ها تسری دهیم.

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با تأکید بر اینکه باید دایره مشارکت کنندگان در این همایش و مخاطبین توسعه یابد تصریح کرد که همایش دوم میراث فرهنگی و توسعه پایدار نیز سال آینده برگزار خواهد شد.

سعید امیریان دبیر علمی همایش میراث فرهنگی و توسعه پایدار نیز در ادامه این جلسه با ارایه گزارشی از روند دریافت چکیده مقالات ارایه شده تصریح کرد که تا کنون ۷۸عنوان چکیده به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از این تعداد ۳۷مورد توسط داوران تعیین وضعیت شده و ما بقی در انتظار تصمیمات داوری هستند.

سید احمد محیط طباطبایی مشاور ریاست پژوهشگاه و رییس پنل هویت نیز در سخنانی با اشاره به برگزاری جلسات این پنل بصورت مرتب تصریح کرد که افرادی در این پنل حضور خواهند داشت که توان تلفیق مفاهیم میراث فرهنگی و توسعه پایدار و هویت را داشته باشند.

محمد رضا کارگر مدیر کل موزه‌های ایران نیز در این جلسه با بیان اینکه همایش میراث فرهنگی و توسعه پایدار برای نخستین بار بصورت کاربردی در حوزه میراث فرهنگی برگزار می‌شود خواستار انتقال تجربیات ۱۰۰ساله میراث فرهنگی در این همایش شد.

سعدا... نصیری قیداری دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در سخنانی خواستار ارایه برنامه دقیق همایش و ایجاد فرصت آپلود مقالات تا ۳۰ آذر ماه شد.

وی تصریح کرد که برنامه همایش و نحوه ارایه مقالات باید مدون بوده و امکان ارایه مقالات بصورت چاپی، شفاهی و پوس‌تر فراهم شود.

شهرام کریمی رئیس موسسه گنجینه ملی آب ایران نیز با تأکید بر توجه به موضوع بیانیه پایانی همایش میراث فرهنگی و توسعه پایدار گفت: باید چکیده مقالات به زبان انگلیسی در مورد مقالات پذیرفته شده درخواست شود.

در ادامه حسین آرامی رییس پنل میراث فرهنگی توسعه پایدار و آمایش سرزمین و عضو کمیته علمی همایش گفت: اگر مبانی مقوله توسعه پایدار به صورت دقیق شفاف شود جایگاه میراث فرهنگی روشن خواهد شد.

علیرضا انیسی عضو کمیته همایش میراث فرهنگی و توسعه پایدار نیز در ادامه بر دائمی شدن دبیرخانه همایش یاد شده تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز