خبرگزاری کار ایران

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت:

دانشگاه‌های بزرگ علوم پزشکی، مانع اجرای طرح پزشک پژوهشگر/انتقاد از حمایت‌های پراکنده بنیاد نخبگان

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۶۶۱

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت مهم‌ترین مشکل اجرای طرح پزشک پژوهشگر را دانشگاه‌های بزرگ علوم پزشکی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا ملک‌زاده در سمینار پزشک پژوهشگر هدف از اجرای این برنامه در وزارت بهداشت را تربیت رهبران علمی آینده کشور در حوزه پزشکی و جذب نخبگان عنوان کرد و گفت: هم اکنون ۴۵۰ تا ۵۰۰ نفر از دانشمندان رده اول ایرانی در دانشگاه‌های بزرگ دنیا مشغول به فعالیت هستند و حداقل ما باید ۵۰ نفر از این ها را در کشور جذب کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در ادامه به این موضوع اشاره کرد که در حوزه پزشکی برنامه حمایت شده‌ای برای انجام فرآیندهای نوآوری و خلاقیت نداشته ایم.

وی با بیان این مطلب که نیاز داریم که پزشکان قبل از وارد شدن به مرحله کلینیک وارد محیط‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی شوند، اظهار داشت: این افراد باید در محیط‌های دانشگاهی شناسایی شوند.

ملک‌زاده همچنین به کشور سنگاپور در زمینه تربیت پزشکان پژوهشگر اشاره کرد و گفت: سنگاپور فعالیت خود را در این زمینه از ۲۵ سال قبل آغاز  کرد و امروز یکی از موفق‌ترین طرح‌های پزشک پژوهشگر دنیا را در اختیار دارد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت همچنین با انتقاد از حمایت‌های پراکنده بنیاد نخبگان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب بار‌ها عنوان کردند که از تیم‌های تحقیقاتی حمایت شود، براین اساس یک پزشک نیز با مشغله‌های که دارد نمی‌تواند به کار تحقیقات بپردازد و باید از تیم‌های تحقیقاتی که به واقع گنجی برای هر کشوری هستند، حمایت کرد.

ملک زاده با بیان اینکه طرح پزشک پژوهشگر از سال ۹۲ آغاز شد، افزود:  برای اجرای این طرح تسهیلاتی چون اختصاص بودجه تحقیقاتی تا ۵۰ میلیون تومان در سال در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای این طرح با مقاومت برخی از دستگاه‌ها مواجه شدیم، گفت: مشکل بزرگ ما برای اجرای این طرح دانشگاه‌های بزرگ هستند که از آن استقبال نکردند؛ به گونه‌ای که دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنان با این طرح مخالف است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز