خبرگزاری کار ایران

لیلا ارشد در گفت‌وگو با ایلنا:

جمع‌آوری اجباری «زنان معتاد» بی‌فایده است/ بدون حمایت، دوباره به چرخه اعتیاد باز می‌گردند

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۳۳۰

مدیرعامل زنان سرزمین خورشید جمع‌آوری اجباری «زنان معتاد» را بی‌فایده دانست.

لیلا ارشد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جمع‌آوری زنان معتاد متجاهر در منطقه هرندی تهران گفت: آنطور که تجربه نشان داده است؛ دستگیر کردن و بگیر و ببند در مواجه با معتادان متجاهر تا به حال نتیجه مثبتی در پی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این نیز اقداماتی از این دست صورت گرفت که بی‌نتیجه بود، ادامه داد: باید افراد پس از پذیرش در اماکن نگهداری، حمایت‌های همه جانبه و مستمر دریافت کرده و توانمند شوند تا شرایطشان به‌گونه‌‌ای تغییر کند که به استقلال مالی و اقتصادی آنان بینجامد، زیرا بدون این اقدامات؛ زنان دوباره به چرخه اعتیاد و آسیب باز می‌گردند.

ارشد با تاکید براینکه در بسیاری موارد این افراد چند ماه پس از دستگیری بدون مهارت به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اظهار کرد: در چنین شرایطی این افراد اوردوز می‌کنند که به مرگ آنان منتهی می‌شود،‌ دلیل این اوردوز نیز آن است که چنین افرادی برای مدتی به صورت اجباری از مواد محروم بوده‌اند و بعد با مصرف زیاد به دلیل نیاز و وابستگی که به این مواد دارند؛ اوردوز می‌کنند.

مدیرعامل مرکز زنان سرزمین خورشید خاطرنشان کرد: به نظر می‌آید که اگر اقداماتی همه جانبه در خصوص این زنان صورت نگیرد و تنها هدف، ترک فیزیکی مواد مخدر و محرک بوده و این زنان از نظر عاطفی، روانی، اجتماعی، فیزیکی و مهارتی مورد حمایت و درمان قرار نگیرند، این چرخه تکرار می‌شود.

وی گفت: اگر نتوانیم این افراد را برای یک زندگی معمول و متعادل آماده کنیم و اگر این افراد مهارت لازم برای مقابله با رفتارهای نادرست خود را نیاموزند و یاد نگیرند؛ چگونه درآمددزایی و اشتغال داشته باشند، باز هم چرخه باطل آسیب‌ها تکرار می‌شود.

ارشد با اشاره به افزایش روزافزون تعداد زنان معتاد و مشکلات مرتبط با آنها همچون امکان انتقال بیماری از طریق آنان، بارداری‌های ناخواسته و تولد نوزادان با شرایط بسیار سخت ادامه داد: این مسائل باعث شده که راهکارهای زیاد و متنوعی برای برخورد با این زنان در دست نباشد.

این مددکار اجتماعی بیان کرد: به نظر من برای اینکه بتوان اقدامات بهتری را برای این گروه از زنان انجام داد، بسیار دیر شده اما از طرف دیگر دستگیری و به زور بردن این زنان به کمپ‌های ترک اعتیاد که پس از مدتی نیز رها می‌شوند، اقدام چندان مناسبی نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز