خبرگزاری کار ایران

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده:

۹ درصد از جمعیت معتادان، زن هستند

asdasd
کد خبر : ۳۱۹۹۵۴

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده گفت: به دلیل تابوی که در مورد زنان وجود دارد اعتیاد در میان آنان مخفیانه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سوسن باستانی در جلسه کمیته ملی پیشگیری از خشونت با بیان اینکه در معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری تاکید ما بر رویکرد تعاملی و مشارکتی در حل مسائل اجتماعی است گفت: به نظر می‌رسد اگر در این موضوع تنها دستگاه‌ها درگیر باشند موفق نخواهیم بود و مشارکت مردم از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه در کنار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توان‌افزایی آسیب‌دیدگان نیز مهم است ادامه داد: در بحث خشونت و آسیب‌های اجتماعی باید بر روند‌ها توجه کرد به عنوان مثال اگرچه درصد جرائم در میان زنان کمتر از مردان است اما آنچه نگران‌کننده است افزایش درصد‌ها در این حوزه است.

باستانی با اشاره به اهمیت توجه به دوران‌های مختلف زندگی انسان و نیز لزوم وجود حساسیت جنسی در برنامه‌ها اظهار کرد: از دستگاه‌ها می‌خواهیم آمار و ارقام را به تفکیک جنسیت ارائه دهند تا بتوانیم برنامه‌ها را به صورت درست ارائه کنیم.

معاون بررسی‌های راهبردی با بیان اینکه ۹ درصد از جمعیت معتادان زن هستند و ۹۱ درصد مرد، اضافه کرد: خانواده‌ها اعتیاد مردم را به عنوان بیماری قبول می‌کنند اما به دلیل تابویی که در مورد زنان وجود دارد اعتیاد در میان آنان مخفیانه است.

وی در پایان بر اهمیت وجود برنامه‌های متفاوت برای زنان با توجه به نقش مادری آنان تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز