خبرگزاری کار ایران

تبیین جرایم انتخاباتی مرتبط با فضای مجازی

asdasd
کد خبر : ۳۲۳۱۱۳

رئیس دادگستری تهران نیز بر لزوم بازدارنده بودن مجازات‌ها ، شفاف سازی و اطلاع‌رسانی موضوعات مجرمانه مرتبط، ارتقای آگاهی‌های عمومی و اطلاع رسانی از قوانین و مقررات موضوعه انتخاباتی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، سومین جلسه کمیته پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی با حضور دادستان کل کشور، دادستان عمومی و انقلاب تهران، رئیس کل دادگستری تهران، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و جمعی از مسئولان در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه برگزار شد.

عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در این جلسه در خصوص فعالیت رسانه‌ها گفت: لازم است رسانه‌های رسمی کشور در خصوص مرزهای قانونی و رعایت آنها دقت لازم را اعمال کنند.

اسماعیلی رئیس دادگستری تهران نیز در ادامه این جلسه در مورد لزوم بازدارنده بودن مجازات‌ها ، شفاف سازی و اطلاع‌رسانی موضوعات مجرمانه مرتبط، ارتقای آگاهی‌های عمومی و اطلاع رسانی از قوانین و مقررات موضوعه انتخاباتی را خواستار شد.

وی همچنین در خصوص لزوم دقت دستگاه‌های مسئول در حوزه‌های مرتبط با انتشار اخبار و اطلاعات پیرامون انتخابات نکاتی را بیان کرد.

خرم‌آبادی معاون دادستان کل کشور در ادامه این جلسه بر لزوم تشکیل مرکزی برای رصد سایت‌ها و فعالیت‌های مجازی توسط متخصصین و ناظرین انتخابات تاکید و در خصوص ایجاد یک خط ارتباطی مشترک بین نظارت کنندگان بر این فضاها اعلام آمادگی کرد.

 وی احصاء و تبیین جرایم انتخاباتی مرتبط با فضای مجازی، آموزش متولیان و دستگاه‌های مسئول در این حوزه، رصد به هنگام و هوشمندانه، ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادهای نظارتی و دادستانی کل کشور و لزوم تشکیل شعب ویژه جرایم انتخاباتی مرتبط با فضای مجازی را از جمله راهکارهای پیشگیری و مقابله با این دسته از جرایم دانست.

 معاون دادستان کل کشور بر نقش نظارت مردمی و مشارکت آحاد ملت در دیدبانی فضاهای مجازی دربازه زمانی تبلیغاتی انتخابات تاکید کرد.

در ادامه ساوری مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ابلاغ و اجرای مصوبات کمیته پیشگیری از جرایم انتخاباتی را در رده‌های استانی و شهرستانی دستگاه‌های مسئول خواستار و بر لزوم حکم نظارت بر اجرای آنها تاکید کرد.

معاون خبر سازمان صدا و سیما در این جلسه از لزوم نظارت و اشراف کافی در فضای مجازی تاکید کرد و از آمادگی رسانه ملی برای اطلاع رسانی منصفانه و عادلانه بین نامزدهای انتخاباتی خبر داد.

جبلی بر رویکرد کنشی در مقوله مواجهه با فضای مجازی تاکید و از آمادگی رسانه ملی در خصوص ورود به این عرصه خبر داد.

نماینده ناجا در سومین جلسه کمیته پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی گفت: ابلاغیه‌های لازم برای استان‌ها ارسال و رصد و پایش این امر در دستور کار قرار گرفته است، تشکیلات ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی ارسال و موارد در جلسات شورای عمومی انتظامی با سبک و سیاق مقبولی گزارش شده است.

سردار معصوم بیگی اظهار داشت: لازم است ظرفیت شبکه‌های اجتماعی قانونمند فعال بمانند تا شور انتخاباتی حفظ شود با این حال هر گونه فعالیت غیرقانونی رصد و برخورد صریح و مقتضی توسط مراجع ذیصلاح صورت گیرد.

نماینده سپاه پاسداران در ادامه این جلسه از ارسال مصوبات ستادی برای استان‌ها، مشخص شدن مسئول پیشگیری از جرایم انتخاباتی در سپاه و تهیه ابلاغیه‌های لازم در این خصوص خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز