خبرگزاری کار ایران

محسن هاشمی در پاسخ به ایلنا:

کوه‌خواری دانشگاه آزاد را رد می‌کنم/ساخت و تجهیز 22 بیمارستان دانشگاه آزاد تا سال آینده

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۵۳۸

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص بیمارستان‌های دانشگاه آزاد گفت: هم اکنون دانشگاه آزاد 22 بیمارستان در حال طراحی دارد که فعلا 5 بیمارستان درتبریز، کازرون، اردبیل، تهران ودو کلینیک در شاپور و بروجرد به اتمام رسیده ودر مرحله تجهیز قرار دارد و امیدواریم بقیه بیمارستان‌ها در سال‌‌ آینده آماده و در اختیار دانشجویان این دانشگاه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی (معاون عمرانی دانشگاه آزاد) در نشست خبری که امروز در حاشیه بیست ویکمین نمایشگاه مطبوعات برگزار شد؛ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه شد که پاسخ نامه زاکانی را که نسبت به خانواده هاشمی موضع گرفته بود، دادید؛ گفت: تمام چهره‌های سیاسی باید منتظر چنین برخوردهایی باشند، اما آن چیزی که باعث تاسف شده؛ سازماندهی این تخریب‌هاست. این هجمه‌ها که متاسفانه از بودجه بیت المال تغذیه می‌شود، خانواده هاشمی را هدف قرار داده است. طبق گفته‌های روحانی نقدی که سازنده باشد ناراحت کننده نیست و باعث تعالی کشور و عملکرد سیاستمداران می‌شود.

هاشمی همچنین درباره حضورش در انتخابات مجلس گفت: حضور در انتخابات را رد نمی‌کنم اما این موضوع بستگی به برنامه‌ریزی همکاران وهمفکران دارد و باید ببینیم که در آینده چه اتفاقاتی می‌افتد.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی همچنین درباره تقدیر نمایندگان مجلس از رئیس دانشگاه آزاد توضیح داد و گفت: ۲۴۵ نماینده مجلس از فعالیت‌های دکتر میرزاده در سازمان‌دهی دانشگاه آزاد در بخش تحصیلات تکمیلی و برنامه‌ر یزی برای موارد مختلفی از جمله آزمایشگاه‌های دانشگاه، شهرک‌های فناوری و تجهیز دانشگاه‌ آزاد تقدیر کردند و از ایشان خواستند که در این مسیر ادامه فعالیت داشته باشند.

وی در خصوص بیمارستان‌های دانشگاه آزاد نیز گفت: هم اکنون دانشگاه آزاد ۲۲ بیمارستان در حال طراحی دارد که فعلا ۵ بیمارستان درتبریز، کازرون، اردبیل، تهران و دو کلینیک در شاپور و بروجرد به اتمام رسیده و در مرحله تجهیز قرار دارد و امیدواریم بقیه بیمارستان‌ها در سال‌ آینده آماده و در اختیار دانشجویان این دانشگاه قرار بگیرد.

هاشمی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در حال حاضر انتقاداتی از سوی شورای شهر نسبت به قالیباف مطرح می‌شود و احتمال اینکه وی نتواند؛ دوره ۴ ساله خود را به پایان برساند، وجود دارد، آیا شما مجددا برنامه‌ای برای حضور در شهرداری تهران دارید یا خیر؟ اظهار داشت: اجازه بدهید در این خصوص با توجه به اینکه رقابت سالمی برای انتخاب شهردار وجود دارد صحبتی نکنم و اینکه اعضای شورای شهر هستند که افراد را برای شهرداری کاندید و انتخاب می‌کنند و این موضوع به آن‌ها مربوط است.

معاون دانشگاه آزاد ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد واحدهای دانشگاه آزاد به سرانه ده متری رسیده‌اند ولی ما مراکزی داریم که هنوز واحد نشده‌اند و به سرانه ده متری هم نرسیده‌اند و این مراکز می‌توانند در سایر واحد‌ها ادغام شوند.

وی در پاسخ به سوالی درباره صحبت‌های مقام معظم رهبری مبنی بر نفوذ بعد از مذاکرات هسته‌ای و تفسیر برخی از جناح‌ها از صحبت‌های ایشان گفت: صحبت‌های مقام معظم رهبری در این خصوص بسیار روشن و واضح بود و به نظر می‌آید؛ تفسیرهای مختلف، این موضوع را مقداری پیش مردم گم می‌کند بنابراین باید‌‌ همان صحبت‌های رهبری باید مد نظر قرار گیرد.

هاشمی ادامه داد: با توجه به اینکه مذاکراتی انجام شد رهبر معظم انقلاب از این جهت هشدار دادند که خدایی نکرده با مذاکرات این احساس در دل دشمنان و کسانی که به دنبال براندازی نظام هستند، ایجاد نشود که از طریق مذاکرات می‌توانند ضعفی را در میان مردم ایران و سیاستمداران ایجاد کنند و از آن طریق نفوذ ایجاد شود؛ بنابراین به غیر از این نباید به این موضوع نگاه کرد.

معاون دانشگاه آزاد عنوان کرد: این مذاکرات نباید احساس ضعف را به آن‌ها تزریق کند و این احساس ضعف باعث شود خطایی را انجام دهند و دشمنان از درون انقلاب را تضعیف کنند.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر برخی گروه‌ها هر گونه اقدام داخلی را بنا بر نفوذ می‌گذارند، گفت: این‌ها تفسیر غلط و سوءاستفاده جناحی از صحبت‌های رهبری است و بنا به گفته رئیس جمهور باید از این گونه تفسیر‌ها پرهیز شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا آیت‌ا لله هاشمی رفسنجانی در انتخابات مجلس خبرگان شرکت می‌کند یا خیر گفت: آیت‌الله هاشمی اعلام کردند که حتما در انتخابات مجلس خبرگان شرکت خواهند کرد البته اجازه دهید که در این محفل درباره مجلس خبرگان که‌ شان بالایی دارد صحبتی نکنم، اما می‌توانم این را بگویم که حضور افرادی همچون سید حسن خمینی در چنین تشکیلاتی بسیار مثبت است و اگر گروه‌های دیگری شرایط حضور در مجلس خبرگان را دارند، باید حتما حضور یابند. با توجه به اینکه مجلس خبرگان وظایف مهمی را برعهده دارد و نباید آن را سیاسی کنیم.

هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی براینکه فعالان محیط‌ زیست بر این باور هستند که دانشگاه آزاد با ساخت مجتمع‌های خود اقدام به کوه‌خواری کرده است، گفت: همه پروژه‌های دانشگاه آزاد تا ارتفاع ۱۸۰۰ متر ساخته شده و ما قوانین را در این مورد رعایت کرده‌ایم و موضوع کوه‌خواری دانشگاه آزاد را کاملا رد می‌کنم.

معاون دانشگاه آزاد همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ساخت مترو و مدیریت آن به کندی پیش می‌رود، راه حل شما در این زمینه چیست، گفت: مترو یک پدیده محیط‌زیستی و عدالت محور است و من فکر می‌کنم هم دولت و هم شهرداری نه تنها در تهران بلکه در تمام کلان‌شهرهای دیگر باید به این موضوع توجه داشته باشند.

وی افزود: مترو را می‌توان به سه بخش تونل‌یا مسیر، ایستگاه و بخش تجهیزات تقسیم کرد در مورد تونل و مسیر همانطور که شهرداری‌ها خیابان می‌سازند باید کریدور را مثل اتوبان در نظر بگیرند.

هاشمی با بیان اینکه ایستگاه‌ها محل درآمدزایی مترو است گفت: بخش خصوصی می‌تواند؛ ایستگاه‌ها را بسازد و درآمد خوبی کسب کند. در زمینه تجهیزات نیز دولت‌ها باید کمک کنند و در بودجه سالیانه خود مترو را در نظر بگیرند چرا که دولت‌ها از مترو منتفع می‌شوند و اگر این اتفاق بیفتد؛ سرعت ساخت مترو افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز