خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خبر داد:

بکارگیری بیش از یک هزاز نفر نیرو در ایام اربعین حسینی

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۴۹۲

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی از اجرای مانور هماهنگی همزمان با اربعین حسینی برای تسهیل در تردد جاده‌های منتهی به مرزهای مهران، چزابه و شلمچه خبر داد.

 به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار «تقی مهری» در چهل و نهمین کمیته هماهنگی اجرای طرح های ویژه ترافیکی درنیمه دوم در سال 94 به آمارهای پزشکی قانونی اشاره کرده و گفت: امسال در کاهش تلفات ناشی از تصادفات نسبت به سال گذشته به خصوص شهریور ماه که پرترددترین ماه سال است و تصادفات افزایش دارد، کاهش 4/5 درصدی داشته ایم.

وی ادامه داد: در شش ماه سال 94 نیز 4/3 درصد تلفات ناشی از تصادف نسبت به سال گذشته کاهش داشته و این نشان از تلاش روز افزون پلیس در سطح جاده ها و شهرها دارد امیدواریم که این روند تا پایان سال ادامه داشته باشد تا شاهد کاهش تصادفات فوتی باشیم .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همچنین در خصوص اقدامات انجام شده همزمان با اربعین حسینی گفت: مقرر شده که قبل از اعزام زائران، مانور هماهنگی برای تسهیل عبور و مرور در جاده های منتهی به مرزهای مهران، چزابه و شلمچه انجام شود تا بتوانیم خدمات مناسبی به زائران اربعین حسینی در سال 94 ارائه دهیم؛ تلاش ما این است در صورت امکان تمام افرادی که به کربلا مشرف می شوند به صورت کاروانی و سازمان دهی شده از مبدأ حرکت کنند .

سردار مهری توضیح داد، براساس پیش بینی های صورت گرفته و با هماهنگی های که با سازمان حمل و نقل و راهداری انجام شده تلاش می کنیم تا نسبت به انتقال زائران به مقصد در مرزهای شلمچه، چزابه و مهران، وظیفه خود را به درستی انجام دهیم ضمن اینکه امسال تمامی زیرساخت ها در استان خوزستان از نظر جاده ای، ریلی و فرودگاهی آماده است.

وی توصیه کرد در صورت امکان سعی شود تا بیشتر از زیرساخت ها استفاده شود تا مشکلات کمتری به وجود آید و افزود: باید در مرز مهران زیرساخت های مناسبی ایجاد شود و ما به عنوان پلیس پیگیر ایجاد پارکینگ مناسب هستیم و دستگاه هایی که متولی امر هستند باید پارکینیگ در این منطقه ایجاد کنند تا زائران وسایل نقلیه شخصی خود را به منظور پیشگیری از ازدحام در آنجا پارک کنند.

وی با تأکید بر اینکه در تلاشیم تا در اربعین حسینی امسال خدمات بهتری با هماهنگی همه دستگاه ها در راستای اجرای طرح های ترافیکی داشته باشیم تصریح کرد: استان های خوزستان، ایلام ، کرمانشاه، همدان و لرستان ( استان هایی که در مسیر هستند) مستقیما با این موضوع درگیرند و پلیس با حداکثر توان باید بتواند در این مسیرها نظم را برقرار کند. در مجموع بیش از یک هزار نفر علاوه بر نیروهای استان ها در این ایام به کارگیری شده اند.

سردار مهری گفت: نقشه و بروشورهایی را با هماهنگی سایر دستگاه ها پیش بینی کرده ایم تا بتوانیم محل های امدادی را برای زائران مشخص کنیم تا به راحتی از وجود چنین مراکزی مطلع شوند .

وی به طرح زمستانی نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پلیس راهنمایی و رانندگی در گردنه های برفی مستقر است و طرح زمستانی نیز از 23 آذر آغاز می شود و تا 23 اسفند ماه ادامه خواهد داشت. این طرح برای خدمات مضاعف در سطح جاده ها و در راستای کاهش تلفات جانی اجرا می شود.

سردار مهری توصیه کرد: افرادی که در ایام زمستان در جاده ها تردد می کنند سوخت کافی و مواد غذایی به همراه داشته باشند و ضمن رعایت نکات ایمنی با سرعت مطمئنه رانندگی کنند همچنین وسیله نقلیه کاملا تحت کنترل راننده باشد.

وی تأکید کرد : افرادی که از سرعت مطمئنه تخطی کنند پلیس قطعا با آنها برخورد می کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر دریافت پول از رانندگان برای تردد در جاده چالوس گفـت: در این خصوص اطلاعی نداریم و براساس آیین نامه هر موضوعی که قانونی اعلام شود پلیس به آن عمل می کند.

سردار مهری با بیان اینکه امروزه در کلان شهرها مشکل اصلی، ترافیک است تصریح کرد: کم شدن ترافیک کلان شهرها با تقویت حمل و نقل عمومی میسر است باید امکانات بیشتر شود تا مردم از وسایل نقلیه شهری کمتر استفاده کنند امکانات کنونی باید نسبت به گذشته بیشتر شود و این امکانات کافی نیست.

وی در خصوص امکان شماره گذاری انبوه خودروها گفت: هر خودرویی برای شماره گذاری براساس استاندارد 51 گانه که مورد تصویب دولت است به پلیس اعلام می شود. در امر شماره گذاری مشکلی نداریم مراکز شماره گذاری آماده اجرای هر نوع خدمات به مردم هستند. براساس آمارهای امسال نسبت به سال گذشته در خصوص شماره گذاری تولیدات داخلی و خارجی کاهش داشته ایم.

سردار مهری اضافه کرد: براساس مقررات، تاکسی ها در سطح شهر ها وظیفه جابجایی مسافران را دارند اما اگر تخلفی از تاکسی ها در ایام بارانی سال صورت می گیرد ( همانندافزایش کرایه) قطعا با این افراد متخلف برخورد و برای آنها جریمه اعمال می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر دستکاری چراغ راهنمایی و رانندگی در ایام بارندگی اعلام کرد: در این خصوص مطلع نیستیم و سردار حسینی باید در این خصوص جزئیات را اعلام کنند؛ چراغ راهنمایی و رانندگی از ابزار پلیس برای کنترل ترافیک و در اختیار این پلیس است. براساس آیین نامه اگر در مسیری ترافیک بسیار باشد با و جود قرمز بودن چراغ، پلیس می تواند در این لحظه برای رفع گره های ترافیکی از اختیارات خود استفاده کند.

کشاورزیان معاون وزیر راه نیز در این جلسه گفت: با توجه به تجربه سال گذشته، امسال امکانات بیشتری برای زائران در نظر گرفته ایم.

وی از افزایش گیت های خروجی خبر داد و افزود: وزارت راه و شهرسازی و سازمان حمل و نقل نسبت به بهسازی مسیرهای منتهی به مرز اقدامات لازم را انجام داده اند.

معاون وزیر راه با بیان اینکه بنا بر تصمیم مقامات دو کشور ایران و عراق، رفت و آمد به عراق فقط با داشتن ویزا امکانپذیر است، تصریح کرد: زائران حتما نسبت به اخذ ویزا اقدام کنند و به افرادی که نتوانستند ویزا بگیرند توصیه می کنیم که به نقاط مرزی نروند چراکه اجازه خروج به آن ها نمی دهیم.

وی با بیان اینکه سازمان حمل و نقل اعتبار یک هزار میلیارد ریالی را به استان ها اختصاص داده تا بتوانند امکانات لازم را تهیه کنند، بیان کرد: اصلاح نقاط حادثه خیر نیز تنها در یک مقطع زمانی خاص صورت نمی گیرد و آشکارسازی این نقاط به طور مستمر انجام می شود تا رانندگان از وضعیت نقاط حادثه خیز آشنا شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز