خبرگزاری کار ایران

جزییات آموزش پذیرفته‌شدگان استخدام آموزش و پرورش؛

تعریف ۳۰ تا ۴۰ واحد درسی برای دانشجویان/ افراد بی‌صلاحیت به آموزش و پرورش معرفی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۳۱۵۰۰۸

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه دوره یکساله برای این است که افراد به شایستگی ها دست یابند، گفت: عده ای که شرایط لازم را کسب کرده باشد به آن ها گواهی صلاحیت قطعی خواهیم داد و عده ای دیگر که شرایط را مشروط را کسب کرده باشند، برای کسب گواهی صلاحیت به آن ها فرصت یکساله داده می شود و بعد در سنجش ها شرکت کنند.

موسی‌پور (معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در مورد برنامه‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان برای آموزش پذیرفته‌شدگان نهایی استخدام آموزش و پرورش اظهار داشت: روز شنبه جلسه‌ای درباره برنامه‌هایی که در این یک ساله دنبال خواهیم کرد، برگزار کردیم و چون به جمع بندی نهایی نرسیدیم؛ امروز جلسه‌ای دیگر را برگزار خواهیم داشت.

وی افزود: کلیات برنامه؛ تمرکز دوره یکساله بر تفکیک دوره ابتدایی از دوره متوسطه است؛ بنابراین آن‌هایی که وارد دوره ابتدایی می‌شوند از رشته‌های همگون‌تری هستند و هم در آینده به لحاظ کاری دارای تنوع کمتری خواهند بود.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: در دوره متوسطه بین آموزش فنی و حرفه‌ای و نظری تمایز وجود دارد و آموزش‌های حوزه نظری بر عهده دانشگاه فرهنگیان و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر عهده دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی خواهد بود.

موسی‌پور تصریح کرد: پیش بینی شده است که ما در این دوره بر دو شایستگی تربیتی (دانش تربیتی و کار معلمی) و شایستگی‌های محتوایی (دانش تربیتی برای آموزش یک موضوع خاص در یک رشته خاص) تاکید داشته باشیم و آموزش‌های مربوطه در این خصوص داده شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی یکساله هم دوره آموزش‌های نظری را دارد و هم آموزش‌های عملی و کاروزی را شامل می‌شود؛ یعنی حتما کسانی که آموزش می‌بینند، باید یک دوره کارورزی را نیز در مدرسه بگذرانند و آموزش‌های نظری را در دانشگاه ببینند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه هر یک از دانشجویانی که در این دوره یکساله شرکت می‌کنند، باید ۳۰ تا ۴۰ واحد درسی بگذرانند، گفت: نظام آموزشی برای این دسته از دانشجویان، قاعدتا نظام نیم سالانه خواهد بود و در واقع به شیوه معمول دانشگاهی اما با حفظ پیوستگی یک نظام سالیانه تنظیم خواهد شد.

موسی‌پور با بیان اینکه پیش بینی کردیم؛ آموزش دانشجویان از اول آذر آغاز شود، تصریح کرد: البته آغاز آموزش‌ها و زمان دقیق آن به زمان اعلام نتایج آزمون، مصاحبه و گزینش‌ها بستگی دارد.

وی با بیان اینکه دانشجویان آموزش‌ها را در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در استان‌های مختلف خواهند دید، تاکید کرد که همه استان‌ها تحت این آموزش نخواهند بود، صرفا در تعدادی از پردیس‌های منتخب استانی که از لحاظ امکانات پایه و نیروی انسانی شرایط بهتری دارند، این آموزش‌ها به دانشجویان داده خواهد شد.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه دوره یکساله برای این است که افراد به شایستگی‌ها دست یابند و فرد در پایان این یکسال باید شرایط لازم را کسب کرده باشد، گفت: عده‌ای که شرایط لازم را کسب کرده باشد به آن‌ها گواهی صلاحیت قطعی خواهیم داد و عده‌ای دیگر که شرایط را مشروط را کسب کرده باشند، برای کسب گواهی صلاحیت به آن‌ها فرصت یکساله داده می‌شود و بعد در سنجش‌ها شرکت کنند.

موسی‌پور افزود: احتمالا اگر کسانی پیدا شوند که اصلا صلاحیت‌های لازم را کسب نکرده باشند، آن‌ها را به وزارت آموزش وپرورش معرفی خواهیم کرد و آن‌ها براساس مقررات دیگری تصمیم خواهند گرفت. دانشگاه فرهنگیان صرفا یک پیمانکار و آموزش دهنده است و بقیه کار مربوط به آموزش و پرورش است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز