خبرگزاری کار ایران

اشتری خبر داد:

را‌ه‌اندازی آمبولانس هوایی نیروی انتظامی

asdasd
کد خبر : ۳۱۳۵۲۸

فرمانده نیروی انتظامی در مراسم بهره برداری از سامانه سیار درمانگاهی ناجا، از راه اندازی آمبولانس هوایی این نیرو در آینده خبر داد.

 به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری در این مراسم افزود: راه اندازی این درمانگاه اقدامی مشترک از معاونت بهداشت و درمان و آماد بود که خوشبختانه نتیجه داد.

وی ادامه داد: در مناطق مرزی به دلیل ماموریت های زیاد، وجود درمانگاه سیار ضروری است، زیرا ماموران باید بلافاصله برای امدادرسانی به محل حادثه اعزام شوند که با راه اندازی این اتوبوس آمبولانس این اتفاق عملی خواهد شد.

اشتری گفت: این وسیله، امداد رسانی را در محل حادثه سریع تر کرده و بطور قطع در روحیه ماموران موثر است. اگر ماموری حین ماموریت مجروح شد و به موقع امداد رسانی نشود، احتمال وقوع خسارات بسیار وجود دارد اما این وسیله این امکان را فراهم کرده تا فرد مجروح بلافاصله به نزدیک ترین بیمارستان منتقل شود.

فرمانده ناجا ادامه داد: بعد از بهره برداری از این سامانه درمانگاهی، در آینده راه اندازی آمبولانس هوایی را نیز پیش بینی کرده ایم زیرا آمبولانس هایی در سایزهای کوچک که قدرت عملیاتی بیشتری دارند در ماموریت های پلیس مورد نیاز است که امیدواریم بزودی بهره برداری از این تجهیزات را برای پشتیبانی از

ماموریت ها شاهد باشیم.

وی افزود: نخستین سامانه سیار درمانگاهی (اتوبوس آمبولانس) نیروی انتظامی حدود چهار سال پیش با وضعیتی تقریبا مناسب و به روز، همان دوران راه اندازی و در ماموریت ها و موارد بحرانی بکارگیری شد. اکنون یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در خراسان جنوبی برای همیاری مردم در حال فعالیت است.

فرمانده ناجا گفت: بعد از مدتی در جلسات مختلف با حضور سردار تشکری معاون هماهنگ کننده ناجا تصمیم بر این گرفته شد که برخی استان ها به سامانه سیار درمانگاهی یا همان اتوبوس آمبولانس مجهز شوند.

اشتری ادامه داد: نمونه اولیه این اتوبوس آمبولانس، «سی 457» ساخت ایران خودرو است، این در حالیست که اتوبوس آمبولانس جدید به تناسب موارد مورد نیاز و کمبودها تجهیز شده است. این سامانه سیار درمانگاهی (اتوبوس آمبولانس) در اختیار شرکت طرف قرارداد قرار گرفت و کارهای تخصصی روی آن انجام شد.

وی افزود: اتفاق خوبی که در خصوص این سامانه سیار درمانگاهی نسبت به اتوبوس آمبولانس قبلی افتاد، این بود که تمام همکاران ما در معاونت بهداشت و درمان و معاونت آماد و پشتیبانی از ابتدا تا انتهای مجهز شدن این دستگاه، در خودروسازی حضور داشتند. تمام موارد مورد نیاز با یک برنامه ریزی دقیق بر روی این دستگاه طراحی شد تا به یک وضعیت استاندارد اولیه رسید.

اشتری درمورد تعداد این اتوبوس آمبولانس گفت: اکنون حدود یکصد دستگاه از این اتوبوس آمبولانس ساخته شده که در سطح کشور در حال امداد رسانی هستند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این اتوبوس آمبولانس این است که این دستگاه مخصوص نیروهای مسلح است و آنچه که نیاز نیروی مسلح بوده، روی این سامانه سیار درمانگاهی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه این اتوبوس آمبولانس برای دو ماموریت ویژه نیز طراحی شده، افزود: اولین ماموریت برای خدمات رسانی به کارکنان است؛ همزمان با اربعین حسینی تعداد زیادی از کارکنان ناجا برای انجام ماموریت به مرز در ایلام اعزام می شوند و در نظر داریم که این اتوبوس آمبولانس را به قرارگاه اربعین که تعداد زیادی از کارکنان نیروی انتظامی در آن حضور دارند، منتقل کنیم تا کارکنان را از نظر بهداشتی و درمانی پشتیبانی کنیم.

اشتری به دومین ماموریت این اتوبوس آمبولانس اشاره کرد و افزود: ماموریت بعدی این وسیله، همیاری مردم است. این سامانه سیار درمانگاهی، مناسب مناطق محرومی است که سلامت مردم آن منطقه در خطر است.

وی تصریح کرد: هزینه تغییر کاربری این اتوبوس آمبولانس حدود 210 تا 215 میلیون تومان است، ضمن اینکه 200 میلیون تومان هم برای تجهیزات پزشکی(داخلی) آن هزینه شده است.

اشتری گفت: علاوه بر این اتوبوس آمبولانس، مینی بوس و کامیونت هم برای امداد رسانی سریع تر درنظر گرفته شده است. در انتهای کامیونت چادرهایی تعبیه شده که به راحتی می توان در مناطق امدادرسانی یا حادثه، بیمارستان و یا درمانگاه صحرایی هم داشت.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های این اتوبوس آمبولانس این است که تا سه روز بدون پشتیبانی(موتور برق و آب) می تواند به خدمات رسانی خود ادامه دهد ضمن اینکه این دستگاه به برق شهری نیز وصل است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز