خبرگزاری کار ایران

کشف و ضبط ۱۲۸ قطعه پرنده وحشی در تهران

asdasd
کد خبر : ۳۱۳۴۲۸

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از کشف و ضبط 128 قطعه پرنده وحشی در تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، نقی میرزا کریمی با اعلام این خبر گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با هماهنگی و همکاری ماموران پایگاه هفتم پلیس امنیت تهران با دستور مقام قضایی در بازرسی از خانه باغی در جنوب تهران موفق به کشف و ضبط بیش از 128 قطعه پرنده شده اند.

وی با اشاره به اینکه  بلافاصله پرنده های مکشوفه به مرکز نگهداری و کلینیک حیات وحش پارک پردیسان منتقل شدند، افزود: در این راستا یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

میرزاکریمی با بیان اینکه اکثر گونه های کشف شده سایتیس می باشد که بصورت غیرمجاز خرید و فروش می شوند، اظهار داشت: به استناد ماده 7 قانون شکار و صید خرید و فروش، تکثیر و پروش ، صدور و ورود حیوانات وحشی و اجزای آنها که غیر بومی ایران بوده و از خارج به کشور وارد شده و یا از قبل در کشور تکثیر و پرورش یافته اند با کسب پروانه و مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست مجاز است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: ورود و صدور آن دسته از جانوران وحشی و اجزای آنها که در فهرست کنواسیون تجارت بین المللی گونه های در خطر انقراض ثبت شده اند با رعایت مقررات کنواسیون مذکور صورت می گیرد و سازمان می تواند گونه هایی را که  بر خلاف مقررات کنواسیون به کشور وارد شده اند ضبط و در صورت لزوم با هزینه وارد کننده به کشور مبدا عودت دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این متخلف علاوه بر نگهداری غیر مجاز این پرندگان تعداد زیادی پرنده را نیز به استناد  فاکتورهای کشف شده در محل بازرسی به فروش رسانده است که کلیه موارد در حال پیگیری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز