خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی سازمان اوقات و امور خیریه در پاسخ به ایلنا:

اجازه سیاسی‌کاری در مراسم سوگواری ماه محرم را نمی‌دهیم

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقات و امور خیریه کشور گفت: اجازه سیاسی‌کاری در امامزاده‌ها و بقاع متبرک در ایام سوگواری محرم را نمی‌دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی در حاشیه نشست خبری خود به مناسبت سوگواری بصیرت عاشورایی در امامزاده‌ها و بقاع متبرک در پاسخ به خبرنگار ایلنا در ارتباط با دستورالعمل سازمان اوقات برای جلوگیری از ایجاد تفرقه سیاسی و سیاسی‌کاری در مراسم سوگواری گفت: مجموعه آستان‌های مقدس در سازمان اوقاف و امور خیریه تحت اشراف و ولایت ولی فقیه است. هر آن چیزی که در ارتباط با مباحث سیاسی ولایتمداری و در مسیر ولایت قرار گرفتن باشد، در دستور کار ما وجود دارد.

وی ادامه داد: اما از آنجا که در نزدیکی انتخابات هستیم به متولیان امامزادگان و بقاع متبرکه ابلاغ کرده‌ایم که این اماکن نباید محل و جولانگاه سیاسی احزاب و گروه‌های خاص در ایام سوگواری اباعبدالله باشد.

شرفخانی اظهار کرد: اجازه تبیین سیاست‌های نظام در این اماکن وجود دارد، اما اجازه تبلیغ و سیاسی‌‌کاری در این اماکن را به هیچ عنوان نمی‌دهیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مداحی‌ها و مراسم سوگواری سید شهدا باید وحدت آفرین در میان اقوام و مذاهب کشور باشد، گفت: در مراسم سوگواری به هیچ عنوان نباید به مباحث تفرقه‌انگیز پرداخته شود.

شرفخانی ادامه داد: در بقاع متبرکه  باید عزاداری‌هایی در شان سیدالشهدا انجام شود و اجازه نمی‌دهیم که برخی افراد که تنها نام مداح را یدک می کشند و در خصوص خصایص اصلی اهل بیت (ع) مداحی نمی‌کنند، در اماکن متبرکه جایی داشته باشند، زیرا برخی مجالس در شان مجالس حسینی نیست.

وی در ادامه با اشاره به برنامه سازمان اوقاف و امور خیریه در ایام محرم و صفر گفت: بازرسان این سازمان به مراسم برگزار شده در بقاع و امامزادگان متبرکه ، رسیدگی می‌کنند و در صورت تخلف، تذکر خواهند داد.

کد خبر : ۳۱۲۹۹۷