خبرگزاری کار ایران

اوحدی اعلام کرد

امروز پیکر 87 جان‌باخته فاجعه منا به کشور بازمی‌گردد

asdasd
کد خبر : ۳۱۲۷۷۰

رئیس سازمان حج و زیارت از انتقال پیکر 87 نفر از حجاج ایرانی فاجعه منا خبر داد و گفت: پیکر این عزیزان، ساعت 18 و 30 دقیقه عصر امروز به وقت تهران از فرودگاه جده به سمت فرودگاه مهرآباد منتقل می‌شود.

به گزارش ایلنا، سعید اوحدی در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت 14 شبکه یک سیما درباره آخرین وضعیت انتقال پیکر حجاج ایرانی فاجعه منا و شناسایی پیکر حجاج مفقود اظهارکرد: کار انتقال پیکر 87 نفر از حجاج ایرانی جان‌باخته فاجعه منا، دیشب به صورت کامل انجام شد و ساعت 18 و 30 دقیقه عصر امروز به وقت تهران، پیکر پاک این عزیزان از فرودگاه جده به فروگاه مهرآباد منتقل می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: یکی از دلایل تاخیر در انتقال پیکر حجاج فوت شده، تطبیق چهره جان‌باختگان با تصویر گذرنامه‌هایشان بود و برای گرفتن مجوز انتقال، نیازمند این تطبیق بودیم که انجام شد.

اوحدی با بیان اینکه وضعیت 65 حاجی ایرانی فوت شده در فاجعه منا هنوز نامشخص است، گفت: متاسفانه به دلیل تغییر چهره اجساد در سردخانه‌ها، کار جستجو با کندی مواجه شده است و نیازمند آزمایشات DNA هستیم که امیدواریم سرعت بگیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت تایید کرد: تمامی ظرفیت‌های خود را بکار می‌گیریم تا وضعیت آخرین عزیز مفقود مشخص شود.

بر اساس این گزارش، تا کنون پیکر 308 جان‌باخته ایرانی فاجعه منا به کشور منتقل شده و از این تعداد،  285 جسد تأیید هویت قطعی شده و برای انجام تشریفات قانونی و تحویل به خانواده‌ها، به استان‌های مختلف ارسال شده‌ است.

بنابر اعلام پزشکی قانونی کشور، در این میان استان‌های خراسان رضوی، گلستان، فارس، مازندران، لرستان و اصفهان بیشترین آمار تلفات را داشته‌اند و روند تأیید هویت قطعی 23 تن از جانباختگان منا با روش‌های تخصصی ژنتیک و آزمایش‌ها DNA در پزشکی قانونی در حال انجام است.

به گفته رئیس سازمان پزشکی قانونی، مراحل تشخیص هویت اجساد در پزشکی قانونی در مرحله اول شامل معاینه اولیه و آنتروپولوژیک است و در صورت عدم تشخیص هویت، بررسی‌‌های تخصصی مانند نمونه گیری و DNA انجام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز