خبرگزاری کار ایران

واکنش رئیس دانشگاه علم وصنعت به خبر اخراج اساتید ارزشی/اتهامات بزرگی زده شد

رئیس دانشگاه علم و صنعت به خبر اخراج و گم شدن مدارک برخی از اساتید در این دانشگاه واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد علی برخورداری در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در این دانشگاه برگزار شد؛ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از خبرگزاری‌ها از اخراج استادان جوان و حزب‌اللهی و گم‌شدن مدارک برخی از اساتید در این دانشگاه‌ خبر داده‌اند، گفت: یک خبرنگار زمانی که اطلاعاتی در اختیارش قرار می‌گیرد باید جویا شود که آیا این اطلاعات درست یا خیر؟

برخورداری ادامه داد: در این رابطه اتهامات بزرگی به دانشگاه زده شده که خیلی سنگین بود؛ اگر این مسئله درست باشد، من دیگر نباید به عنوان رئیس دانشگاه در اینجا حضور داشته باشم. از طرفی اگر این موضوع صحت داشته باشد آیا مسئولان بالاتر نباید بیایند و بپرسند که شما در این دانشگاه چه کار می‌کنید؟

رئیس دانشگاه علم و صنعت افزود: گفته شده دانشگاه علم و صنعت اساتید حزب‌الهی را اخراج می‌کند، آیا اگر این موضوع واقعیت داشته باشد، هیچ کس نباید به این موضوع اعتراض کند؟ اگر این افراد که چنین اطلاعاتی را داده‌اند، مدرکی دارند که البته ندارند، می‌توانند منتشر کنند، اما ما به شما اسناد و مدارک را نشان می دهیم که این موضوع از پایه بی‌اساس است.

وی با تاکید بر اینکه در سال جدید هیچ استادی در دانشگاه علم و صنعت اخراج نشده است،  گفت: مدرک کسی در دانشگاه گم نشده و اصلا معلوم نیست که مدارک چه کسی گم شده و اسم مشخصی در خبر منتشر شده وجود نداشته است.

برخورداری علت طرح مباحث مربوط به اخراج اساتید در این دانشگاه را توضیح داد و گفت: ما به برخی از اساتید اعلام کردیم که مدارکشان دارای نواقص بوده است، اما برخی‌ها فرض کردند که این نواقص یعنی گم‌شدن مدرک در دانشگاه. سیستم استخدام در دانشگاه‌ها به این صورت است که هر ساله قراردادهای پیمانی تمدید و پس از آن قرارداد رسمی آزمایشی و در نهایت قرارداد قطعی می‌شود و تمامی این مراحل توسط هیات اجرایی جذب دانشگاه تصمیم‌گیری و اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: در هیات اجرایی دانشگاه، رئیس دانشگاه ، نماینده مقام معظم رهبری و 7 نفر از اساتید که شورای عالی انقلاب فرهنگی آنها را تایید کرده‌اند، عضو هستند و دانشگاه خارج از تصمیم این هیات هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد، از سوی دیگر نیز در راس این هیات، وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی نظارت کامل بر اقدامات دارد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت اضافه کرد: زمانی که استادی استخدام می‌شود، باید ده سال دوره آزمایشی(5 سال پیمانی و 5 سال رسمی آزمایشی) را بگذرانند و در سال جاری از این 114 نفر هیات علمی پیمانی 8 نفر ضعیف تشخیص داده شدند، البته ما قرارداد این هشت نفر را تمدید کردیم و به آنها مهلت دادیم که در جهت مثبت حرکت کنند و اگر این اتفاق نیفتاد باید از دانشگاه بروند.

برخورداری خاطرنشان کرد: از طرفی براساس قانون دانشجویانی که در دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند به جای رفتن به سربازی 4 سال در دانشگاه فعالیت کنند و پس از 4 سال باید از دانشگاه بروند که در حال حاضر 5 نفر از این افراد مهلتشان تمام شده و باید از دانشگاه بروند.

وی عنوان کرد: 10 نفر دیگر هم هستند که به دلیل آنکه در فراخوان اینترنتی دانشگاه شرکت نکرده‌اند، ادامه فعالیت آنها در دانشگاه مشکل دارد؛ البته به آنها اعلام کردیم که باید حتما در فراخوان پیش رو شرکت کنند؛ البته ما شش ماه قراردادشان را تمدید کردیم تا این افراد بتوانند در این مهلت در فراخوان شرکت و در واقع براساس ضوابط در دانشگاه بمانند.

کد خبر : ۳۱۲۳۶۷