خبرگزاری کار ایران

ربیعی:

تاکنون ۳ هزار کودک کار شناسایی شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۳۱۲۲۶۴

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شناسایی ۳ هزار کودک کار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در حاشیه اولین همایش ملی «رشد و تکامل همه‌جانبه کودک، جهشی به سوی عدالت اجتماعی» در ارتباط با اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رفع مشکل سوءتغذیه در کودکان گفت: در حال حاضر در تمام استان‌های مرزی، محروم و حاشیه‌نشین و روستامهد‌ها برای کودکان یک وعده غذای گرم توزیع می‌شود. همچنین توزیع شیر در مدارس نیز با همین هدف صورت می‌گیرد. افرادی که دچار سوءتغذیه هستند؛ شناسایی و در اولویت دریافت سبد حمایت غذایی هستند.

وی در ارتباط با ایجاد فضای مناسب برای ورزش و بازی کودکان در شهر‌ها گفت: دولت و شهرداری‌ها باید جایگزینی برای فضای بازی و تحرک بچه‌ها ایجاد کند، زیرا آپارتمان‌های ما اکنون چنین اجازه‌ای به کودکان نمی‌دهد و از طرف دیگر بسیاری از اماکن ورزشی گران قیمت هستند، بنابراین ما ۲۸۰ ورزشگاه در سراسر کشور که برای استفاده کارگران بود، ساماندهی کردیم و خانواده‌هایی را شناسایی کردیم که بتوانند رایگان و یا با هزینه کم از این ورزشگاه‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به تدوین سند رشد و تکامل کودک گفت: این سند شامل همکاری میان بخشی بین دستگاه‌هایی همچون وزارت کار، وزارت بهداشت، ‌دادگستری، رسانه‌ها، صدا و سیما و... است که به مشکلات رشد و تکامل کودکان و حمایت اجتماعی از او می‌پردازد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در ارتباط با برنامه‌های حمایتی برای کودکان کار گفت: تاکنون هزار نفر از این کودکان شناسایی شدند. کودکان کار و خیابان به سه گروه تقسیم می‌شوند که گروه اول پدر و مادر دارند و ما تحت نظر مددکار این کودکان را به خانواده‌ها عودت می‌دهیم، گروه دوم کودکان مهاجری هستند که خانواده‌هایشان در کنار آن‌ها نیست که تلاش ما ابتدا نگهداری و سپس بازگرداندن آن‌ها به خانواده‌هایشان است و گروه سوم کودکانی هستند که مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند و اغلب نامشروع یا دارای والدین معتاد هستند که اولویت ما گروه سوم است.

وی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی کودکان کار و خیابان با تمرکز در وزارت دادگستری تکمیل شده است، افزود: ما در سال ۹۲ که برای سال تحصیلی ۹۳ برنامه‌ریزی‌ می‌کردیم ۱۷۵ هزار کودک بازمانده از تحصیل را شناسایی کردیم، اما خوشبختانه امسال ۱۰۰ هزار نفر از این کودکان به مدرسه بازگشتند و در حال برنامه‌ریزی برای بازگرداندن باقی کودکان به مدرسه هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز