خبرگزاری کار ایران

از سوی شورای ساماندهی کودکان کار و خیابان صورت می‌گیرد؛

تشکیل کمیته پیگیری تحقق وعده‌های مسولین در زمینه کودکان کار

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۹۰۹

«اولین اتاق فکر شورای ساماندهی کودکان کار و خیابان در شهرستان‌ها، امروز در کرج آغاز به کار خواهد کرد.»

چندی پیش وزیر بهداشت و درمان کشور از کاهش ۹۵ درصدی هزینه‌های بستری در بیمارستان‌ها برای کودکان کار خبر داد، قبل از آن نیز تعدادی دیگر از مسولین از برنامه‌ها و طرح‌هایشان در این زمینه صحبت کردند؛ در پی این اظهارات، یکی از نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد درشورای ساماندهی کودکان کار و خیابان از تشکیل کمیته پیگیری در اتاق فکر این شورا برای تحقق این وعده‌ها خبر داد.

محمد لطفی نماینده سازمان‌های مردم نهاد در شورای ساماندهی کودکان کار و خیابان در گفتگو با خبرنگار ایلنا، گفت: این مساله که مقامات دولتی در مورد مشکلات و مسائل کودکان کار صحبت می‌کنند و به ارائه طرح‌های حمایتی می‌پردازند اقدام موثر و شایسته‌ای است.

وی ادامه داد: ما در اتاق فکر شورای ساماندهی کودکان کار واحد پیگیری تشکیل خواهیم داد تا بتوانیم با مسئولین در مورد طرح‌های پیشنهادیشان همکاری کنیم.

این فعال حقوق کودکان افزود: این گونه حمایت‌های اجتماعی می‌تواند در حل مشکلات کودکان کار بسیار موثر باشد و اگر در این برنامه‌ها به دلایل اصلی بروز این پدیده نیز توجه کنیم می‌توانیم به جای حمایت صرف، در جهت لغو کار کودک نیز قدم برداریم.

لطفی گفت: گسترش و تقویت بیمه‌های کارگری و بیمه‌های بیکاری و بالا بردن حداقل دستمزد می‌تواند در حل این مشکل اجتماعی بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به ادبیات رایج در مورد کودکان کار در میان دولتمردان گفت: اقدامات در حال اصلاح و رو به بهبودی است اما برخی واژه‌ها همچون جمع‌آوری یا ساماندهی در ادبیات افراد وجود دارد که مناسب به نظر نمی‌آید زیرا این واژه‌ها به حل مساله به صورت ظاهری اشاره دارد در حالی که حل معضل کودکان کار مساله محتوایی است.

وی در پایان ضمن تقدیر از معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به زودی اتاق فکر شورای ساماندهی کودکان کار و خیابان در دیگر استان‌های کشور نیز افتتاح می‌شود که اولین اتاق فکر امروز در کرج آغاز به کار خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز