خبرگزاری کار ایران

ایجاد ۲۴۰۰ مرکز فرهنگی و قرآنی در امامزادگان کشور

asdasd
کد خبر : ۳۱۱۳۴۵

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با بیان اینکه بیش از ۲۴۰۰ مرکز فرهنگی قرآنی در امامزادگان کشور ایجاد شده است، گفت: ۸ هزار و ۵۱ امامزاده و بقعه متبرکه در کشور وجود دارد که قرار است، تبدیل به قطب فرهنگی شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف امور خیریه، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در آیین افتتاح کنگره ملی امامزادگان با بیان اینکه بیش از ۲۴۰۰ مرکز فرهنگی قرآنی در امامزادگان کشور ایجاد شده است، گفت: ۸هزار و ۵۱امامزاده و بقعه متبرکه درکشور وجود دارد که پس از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، حرکتی جدی در این زمینه شروع و چشم انداز تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی بر اساس برنامه ۱۴۰۴ کشور در بخش سخت افزاری و نرم افزاری تهیه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی با اشاره به تلاش سازمان اوقاف در این زمینه در دو بعد سخت افزاری و نرم افزاری افزود: در این راستا طرح‌های عمرانی در بیش از هزار و ۳۰۰ امامزاده در قالب طرح‌های جامع توسعه امامزادگان با هدف ایجاد زیرساخت‌های لازم آغاز شده، همچنین برنامه‌های فرهنگی و قرآنی بر اساس نیاز هر منطقه به اجرا گذاشته می‌شود.

به گفته وی در ۴ سال اخیر یک میلیون و ۲۰۰ حافظ قرآن در راستای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن درکشور جذب طرح ملی تربیت حافظان قرآن شده‌اند.

وی تأکید کرد: راه اندازی کتابخانه فیزیکی و دیجیتال از دیگر اقدامات سازمان اوقاف در این زمینه است.

شرفخانی افزود: همچنین با هدف شخصیت‌شناسی امامزادگان و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی از سال ۹۱ کار پژوهشی در این زمینه شروع و برای برگزاری کنگره‌های امامزادگان در نقاط مختلف کشور برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: راه اندازی پرتال جامع امامزادگان از دیگر اقدامات سازمان اوقاف برای معرفی این اماکن متبرک به مردم است.

وی با اعلام اینکه برای شرکت در کنگره امامزادگان با محوریت حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) ۲۶۳ مقاله ارسال شد، گفت: علاوه بر تهیه نرم‌افزاری درباره این امامزاده مجموعه مقالات برگزیده کنگره هم در قالب کتابی منتشر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز