خبرگزاری کار ایران

برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت اجساد در شرایط اضطراری

asdasd
کد خبر : ۳۰۹۱۹۲

مدیرکل امور آموزش و همکاری های علمی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: اولین کارگاه آموزشی «مدیریت اجساد در شرایط اضطراری» از 13 تا 15 مهر ماه امسال در هتل استقلال تهران برگزار می‌شود.

 به گزارش ایلنا از سازمان پزشکی قانونی کشور، جابر قره داغی افزود: در این کارگاه، نقش پزشکی قانونی در مدیریت اجساد به جا مانده از حوادث و بلایای طبیعی یا حوادث دست ساخته انسان، تبیین و مورد بررسی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: کارگاه مدیریت اجساد در شرایط اضطراری با همکاری سازمان پزشکی قانونی کشور و کمیته صلیب سرخ و با مشارکت و حضور کارشناسانی از پزشکی قانونی، پلیس تشخیص هویت، آتش نشانی تهران، هلال احمر، اورژانس و سازمان مدیریت بحران برگزار می شود.

مدیرکل امور آموزش و همکاری های علمی سازمان پزشکی قانونی کشور اظهار داشت: در این کارگاه علاوه بر سخنرانی و بیان تجربیات کارشناسان، متخصصان در مورد مدیریت اجساد در شرایط همه گیر شدن بیماری های عفونی از جمله ابولا مطالبی را ارایه می کنند.

قره داغی هدف از برپایی این کارگاه سه روزه را همفکری و تبادل اطلاعات میان ارگان های دخیل در مدیریت اجساد عنوان کرد و گفت: کارشناسان حاضر در این کارگاه ضمن بیان تجربیات خود در حوادث دسته جمعی و بلایای طبیعی با وظایف یکدیگر در شرایط اضطراری و وقوع حوادث خاص آشنا می شوند.

وی ادامه داد: در این کارگاه همچنین پروتکل سازمان پزشکی قانونی کشور و سازمان مدیریت بحران در مدیریت اجساد، برنامه های تشخیص هویت نیروی انتظامی و برنامه های هلال احمر به بحث و تبادل نظر گذاشته می شود و نقاط قوت و ضعف آن ها مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیر کل امور آموزش و همکاری های علمی سازمان پزشکی قانونی کشور در ادامه با اشاره به نقش و اهمیت سازمان پزشکی قانونی کشور در مدیریت اجساد گفت: پزشکی قانونی در صورت وقوع حوادث دسته جمعی و یا بلایای طبیعی که عمدتا اجساد به جای مانده در آن ها زیاد است مانند سیل، زلزله، سقوط هواپیما و انفجار نقش قابل توجهی دارد؛ چرا که شناسایی، صدور جواز دفن و تحویل این اجساد بر عهده سازمان پزشکی قانونی است.

وی با بیان اینکه نقش سازمان پزشکی قانونی باید هرچه بیشتر مورد توجه ارگان های دخیل در امر مدیریت حوادث دسته جمعی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: سازمان پزشکی قانونی کشور در زمان وقوع حوادث دسته جمعی برای مدیریت اجساد به جای مانده در این حوادث همواره در کنار ارگان های دیگر برای رسیدگی به موقع و سریع به اجساد حضور داشته است و تلاش کرده به بهترین شکل ممکن در این زمینه خدمت رسانی کند.

قره داغی اظهار امیدواری کرد که با برپایی کارگاه سه روزه مدیریت اجساد در شرایط اضطراری هماهنگی میان ارگان های ذیربط افزایش یابد و مدیریت این حوادث هر چه بهتر از گذشته انجام شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز