خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس خبر داد:

۶۵۱ راس گورخر ایرانی در منطقه بهرام گور سرشماری شدند/تعداد گورخر‌ها افزایش چشمگیری داشته است

asdasd
کد خبر : ۳۰۶۱۰۲

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: نتیجه سرشماری‌های این منطقه حاکی از وجود نزدیک به ۶۵۱ راس گورخر ایرانی است که این آمار افزایش قابل توجهی را نسبت به سنوات گذشته نشان می‌دهد.

 به گزارش ایلنا، حمزه ولوی افزود: مطابق سرشماری که به مدت سه شبانه روز در پارک ملی قطرویه و منطقه حفاظت شده بهرام گور با همکاری معاونت پایش ، اداره حیات وحش این اداره کل و حضور کارشناسان و محیط بانان و تشکل های مردم نهاد انجام پذیرفت وطبق بررسی های بعمل آمده  ، گورخر آسیایی در این منطقه از تولید مثل قابل توجهی برخوردار می باشد.

وی افزود: نتیجه سرشماری های این منطقه حاکی از وجود نزدیک به 651 راس گورخر ایرانی است که این آمار افزایش قابل توجهی  را نسبت به سنوات گذشته نشان می دهد.

وی  با بیان این مطلب که زیستگاه برای حفظ حیات وحش در اولویت می باشد گفت  این امنیت و شرایط مطلوبی که در منطقه مشاهده می گردد نشان از تلاشهای شبانه روزی محیط بانان این منطقه دارد.

وی  در ادامه مهمترین اقدامات حفاظتی این اداره کل در جهت حفاظت از این گونه ارزشمند  را علت یابی بیماریهای احتمالی این گونه ، انجام مطالعات در خصوص رفتار، وضعیت تغذیه و زیستگاه آنها و همچنین انجام تغییرات لازم بمنظور بهبود وضعیت تغذیه، ایجاد  شرایط زیستگاهی مناسب تر، حفاظت بهینه و لایروبی مستمر چشمه و آبشخورهای آن  و غیره ... دانست که باعث  گردیده تا گورخرهای استان فار س در حال حاضر از شرایط  زیستگاهی بهتری برخوردار باشند .

به گفته ولوی  ،746 راس کل وبز،526 راس قوچ و میش و همچنین 40راس کره(نوزاد گورخر)  در این منطقه سرشماری شدند. 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز