خبرگزاری کار ایران

رئیس دفتر مقام معظم رهبری هشدار داد:

مواد مخدر به مراکز آموزشی هم کشیده شده‌است

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۲۷۷

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: هم‌اکنون دادِ مسئولان نسبت به وضعیت مواد مخدر بلند شده و متاسفانه این مسئله به مراکز آموزشی هم کشیده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی (رئیس دفتر مقام معظم رهبری) در مراسم افتتاح ۱۴۰ مدرسه بنیاد برکت اظهار داشت: تقارن افتتاح این مدارس را با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) به فال نیک می‌گیریم.

وی با اشاره به فضایل حضرت علی و فاطمه زهرا (س) گفت: آموزش و پرورش امروز بیش از ۴۰ میلیون مخاطب دارد و ما باید آسیب‌های پیش رو را بشناسیم. چند روز گذشته در محضر رهبری جلسه‌ای متشکل از سران سه قوه و مقامات دیگر در ارتباط با اثرات فضای مجازی برای نسل جوان تشکیل شد و البته باید گفت که این خطر جدی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه دشمن در خانه‌های مردم نفوذ کرده و ارتباط اعضای خانواده با هم را دارند؛ مختل می‌کنند، خاطرنشان کرد: شاهد هستیم؛ وقتی در یک خانواده ۴، ۵ نفری پدر به منزل می‌آید فرزندان در گوشه‌ای نشسته‌اند و یک گوشی در دستشان است؛ این‌ها با نسل جوان چه می‌کنند؟

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور امریکا مبنی بر اینکه ما هر چه از پیشرفت‌ها و امکانات داریم در اختیار متحدان و شرکایمان قرار می‌دهیم؛ به جز یک چیز که هیچ کس را در آن شریک نمی‌کنیم و آن اینترنت است، گفت: اینترنت رودخانه‌ای است که جریان‌های مسموم را منتقل می‌کند و ان‌شاالله با فکر بلند مقام معظم رهبری روزی به جایی برسیم که خودمان بتوانیم، این جریان را در کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون داد مسئولان نسبت به وضعیت مواد مخدر بلند شده و متاسفانه به مراکز آموزشی هم کشیده شده است، تصریح کرد: این یک خطر بزرگی است که نسلی را از بین می‌برد، بسیاری از خانواده‌ها را می‌شناسیم که یک معتاد بنیاد خانواده‌ را از هم گسیخته است.

وی با تاکید بر اینکه مراکز آموزشی، حوزه‌های علمیه و دانشگاه باید در هدایت و تربیت نسل آینده احساس مسئولیت کنند، عنوان کرد: نسل قدیم در حال از بین رفتن است و این یک حلقه مفقوده است. در حال حاضر چه تعداد از مسئولان اوایل انقلاب که یار امام بودند، باقی مانده‌اند؟ نسل در حال عوض شدن است و نسل آینده نه حضرت امام راحل را دیده‌اند و نه مظاهر فسادهای قبل از انقلاب را دیده‌اند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه برگزاری جشن‌های دو هزار و پانصد ساله و مخارج آن یکی از آن فساد‌ها بود، بیان کرد: در یکی از این جشن‌ها برخی از سران مفت‌خور کشورهای دیگر دعوت می‌شدند و چند روز را در کنار خرابه‌های تخت جمشید با خوشگذرانی می‌گذراندند. حتی هواپیماهای چارتری مامور بودند، غذاهای گرم از پاریس برای آن‌ها بیاورند، اما اکنون بزرگان ما احساس مسئولیت می‌کنند و با مردم همرنگ و همراه هستند.

وی با بیان اینکه کسانی که در بیت حضرت آقا رفت و آمد می‌کنند، از ما بهتران نیستند؛ بلکه خانواده‌های شهدا هستند، گفت: هفته‌ای نیست که رهبری با خانواده شهدا دیدار نداشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی ادامه داد: به صورت نا‌شناس در دهه محرم برای روضه‌خوانی به روستایی رفتم که ۲۵ کیلومتر از تهران فاصله داشت، در این روستا مردم گوشت مردار‌ها را می‌خوردند و اگر گوسفند یا مرغشان می‌مرد، بدون توجه به مسائل شرعی آن را می‌خوردند و روستایشان آب و برق و جاده هم نداشت، اما در حال حاضر این روستا‌ها آباد شده و این از برکات انقلاب است.

وی افزود: یکی از مسائلی که ما را زجر می‌دهد، ریخت و پاش‌ها و اسراف‌هاست برخی عروسی‌های آنچنانی می‌گیرند و مقدار زیادی غذا اسراف می‌شود. حتی اگر هم کسی امکانات مالی خوبی دارد؛ حق ندارد، این چنین مصرف کند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری خطاب به کارکنان اجرایی گفت: باید بدانید که روزی این مسئولیت‌ها از ما گرفته می‌شود و آن وقت باید ببینید که در حساب پس‌اندازتان برای آخرت چقدر ذخیره کردید. رهبر انقلاب به محرومیت‌زدایی و کمک به مستضعفان تاکید دارند و شما تا جایی که قدرت دارید، باید به محرومان کمک کنید و باید به گونه‌ای باشد که درخواست یک محروم را هم رد نکنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز