خبرگزاری کار ایران

قائم مقام بنیاد شهید:

آیت‌الله طالقانی نباید تحریف و تخریب شود

asdasd
کد خبر : ۳۰۳۸۷۰

قائم مقام بنیاد شهید با بیان اینکه ما هنوز نتوانسته‌ایم؛ مواضع آیت‌الله طالقانی را به نسل بعد منتقل کنیم، گفت: پیشنهاد من این است که نگذاریم ایشان تحریف و تخریب شوند و برای پرداختن به ایشان تنها به سالگرد رحلتشان اکتفا نکنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار محسن انصاری در آیین نکوداشت سی و ششمین سالروز رحلت آیت‌الله سیدمحمود طالقانی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران اعتقاد دارد که حماسه‌هایی که توسط شخصیت‌های بزرگوار، مومن و مقلد امام قبل از انقلاب و بعد از انقلاب انجام شده است، باید حفظ شود و از تخریب و فراموشی در طول تاریخ محفوظ بماند.

وی ادامه داد: بنابراین وظیفه ما بزرگداشت کسانی است که حضور فیزیکی ندارند و همچنین بزرگداشت و تکریم شخصیت‌هایی است که هنوز زنده هستند. وظیفه ما این است که تصورات این عزیزان را بازشناسی، حفظ و حراست کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از چهره‌های بزرگ در نهضت انقلاب اسلامی آیت‌الله طالقانی است، اظهار کرد: نباید بگذاریم که چهره ایشان تحریف و تخریب شود. آیت‌الله طالقانی از جمله شخصیت‌هایی بودند که حتی در زمان حیاتشان نیز برخی تلاش داشتند که چهره ایشان را تخریب کنند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: القاب مختلفی برای ایشان در ادبیات انقلاب اسلامی از جمله مجاهد نستوه، مفسر قرآن، اولین امام جمعه تهران، ابوذر زمان، مبارز خستگی ناپذیر و... عنوان شده است و اگر ایشان هنوز هم در قید حیات بودند باز هم ابوذر زمان بودند.

انصاری ادامه داد: باید وجهه ابوذریت شخصیت ایشان بیش از دیگر خصلت‌هایشان شناخته شود. ایشان نماد خلوص و شفایت بودند که اینها نماد ابوذر و فرهنگ اسلامی ما نیز هست. علاوه بر آن ابوذر نماد کسی است که در برابر انحرافات ایستاده، طالقانی نیز در برابر کسانی که می‌خواستند، بین امامت و رهبری تجزیه به وجود آورند، ایستاد.

وی با بیان اینکه ایشان در برابر جریاناتی که می‌خواستند؛ انقلاب را دچار خدشه کنند ایستاد، گفت: طالقانی در آن زمان به منحرفان گفت که ما این انقلاب را به آسانی به دست نیاوردیم که بازیچه بازیگران بین‌المللی شود. ما تاکنون 60 هزار نفر از بهترین جوانان ایرانی را برای انقلاب دادیم. وی در جای دیگر نیز می‌فرماید؛ هرکس در برابر انقلاب بایستد، باید خلاص شود و از بین برود. هرچند که برخی نیز می‌گویند؛ او در این زمینه‌ها تند رفت، اما باید بدانند که ایشان انقلاب را توحیدی می‌دانستند.

انصاری تصریح کرد: هرچند که ایشان خود مجتهد مسلم بودند، اما در زمینه نظریه حکومتی چارچوب مستقلی از امام امت نداشتند و در برابر تحریفات منافقین محکم و استوار ایستادند.

وی در ارتباط با مواضع طالقانی در خصوص انحرافات و گروهک‌ها گفت: ایشان سعه صدر بالایی در ارتباط با این افراد داشتند، اما فرمودند؛ هرچه ضربه به ما مسلمان‌ها از اول اسلام وارد شده به دست منافقین بوده است. همچنین لفظ (جوجه کمونیست‌ها) برای مرحوم طالقانی بود.

قائم‌مقام بنیاد شهید توضیح داد: در دهه 50 جریان‌های کمونیستی در زندان‌ها و دانشگاه‌ها قالب بود. در این زمان افرادی همچون طالقانی، مهدوی‌کنی و مرحوم انواری به پاسداشت ارزش‌ها، حریم اسلام و ولایت می‌پرداختند.

وی با بیان اینکه ما هنوز نتوانسته‌ایم؛ مواضع طالقانی را به نسل بعد منتقل کنیم، گفت: پیشنهاد من این است که نگذاریم ایشان تحریف و تخریب شوند و برای پرداختن به ایشان تنها به سالگرد رحلتشان اکتفا نکنیم. بلکه همایش‌های علمی مختلفی را با عناوینی همچون دیدگاه طالقانی در ارتباط با امامت و رهبری، جایگاه نماز جمعه در دیدگاه طالقانی و.... برگزار کنیم.

وی در پایان اظهار کرد: دلیل پایدار شدن ایشان در تاریخ انقلاب اسلامی هویت، آزادگی و تابعیت از فقیه و مرجع زمان خودشان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز