خبرگزاری کار ایران

قام مقام وزیر کشور در پاسخ به ایلنا؛

گنجاندن آمار مهاجرتِ ناشی از مشکلات زیست محیطی در سرشماری سال 1395/شناسایی مصادیق تخلف در قهوه‌خانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۳۰۳۵۹۷

قام مقام وزیر کشور راه مبنایی برای جلوگیری از مهاجرت به شهرهای برخوردار را تقویت مبادی و مدیریت حاشیه عنوان کرد و گفت: باید بپذیریم که چند میلیون نفر در کشور زیر خط فقر داریم که باید مدیریت شوند و ما هم تلاش می‌کنیم؛ حداقل شرایط را برای اشتغال و درآمدزایی این افراد فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی میرباقری با بیان اینکه دو هفته از فصل تابستان بیشتر باقی نمانده و در این دو هفته تعداد سفرها به خصوص به شمال کشور افزایش می‌یابد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در تابستان حجم تصادفات و غرق‌شدگان در سواحل افزایش می‌یابد، اما در دو سال گذشته خوشبختانه 50 درصد غرق‌شدگی کاهش یافته، این در حالی است که ما در این دو سال شاهد افزایش 50 درصدی سفر به شمال کشور بوده‌ایم.

قائم‌مقام وزیر کشور همچنین در پاسخ به سوالی درباره انجام اقدامات لازم و پیشگیرانه در قهوه‌خانه‌ها گفت: ما در خصوص قهوه‌خانه‌ها در حال انجام یک مطالعه میدانی هستیم و معتقدیم 90 درصد اتفاقات در بیرون از قهوه‌خانه‌ها اتفاق می‌افتد. قصد داریم؛ مصادیق تخلف را شناسایی کنیم تا به صدور دستورالعمل جدید در این زمینه بپردازیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعدادی از جوانان قلیان مصرف می‌کنند و زمانی که تعداد این افراد افزایش می‌یابد، نمی‌توان آن را تنها به عنوان یک ناهنجاری اجتماعی محسوب کرد، بلکه لازم است بررسی‌های لازم انجام شود. به عنوان نمونه در حال حاضر 30 تا 40 درصد از خانواده‌ها گیرنده ماهواره دارند، بنابراین نمی‌توان آن را یک آمار حداقلی دانست بلکه باید تدبیر لازم برای آن انجام داد.

میرباقری در پاسخ به خبرنگار ایلنا، درباره مهاجرت روستاییان به شهرهای بزرگ و برخوردار به دلیل مشکلات زیست محیطی گفت: زمانی که افراد از مناطق کم‌برخوردار به سمت مناطق برخوردار مهاجرت می‌کنند در دو جا مستقر می‌شوند؛ یکی در حاشیه شهرها و دیگری در مناطقی که سکونت ارزان قیمت است و این جماعت مجبور هستند، برای گذران زندگی و معاش خود به کارهایی بپردازند. به طور مثال در حال حاضر 50 درصد کودکان کار اتباع بیگانه هستند.

میرباقری راه مبنایی برای جلوگیری از مهاجرت به شهرهای برخوردار را تقویت مبادی و مدیریت حاشیه عنوان کرد و گفت: باید بپذیریم که چند میلیون نفر در کشور زیر خط فقر داریم که باید مدیریت شوند و ما هم تلاش می‌کنیم حداقل شرایط را برای اشتغال و درآمدزایی این افراد فراهم کنیم.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه ما آماری از مهاجرت روستائیان به شهرها به دلیل مشکلات زیست محیطی نداریم و ارزیابی جمعیتی در این خصوص انجام نشده است، خاطرنشان کرد: آخرین سرشماری ما مربوط به سال 90 بوده و مسائل زیست محیطی نیز در دهه گذشته ظهور و بروز پیدا کرده و علاوه بر دلایل پیشین که برای مهاجرت عنوان شده بود، مسائل زیست محیطی امکان دارد شتاب بیشتری به مهاجرت‌ها بدهد، مگر اینکه در مبادی کارهایی را انجام دهیم.

میرباقری ادامه داد: ادله زیست محیطی مهاجرت به صورت تخصصی در سرشماری سال 1395 بررسی می شود و عدد ثبتی روشنی ارائه خواهیم داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز