خبرگزاری کار ایران

مشاور نهاد ریاست جمهوری:

مبارزه با اعتیاد تنها با تلاش دولت انجام شدنی نیست

asdasd
کد خبر : ۳۰۲۶۴۳

مشاور نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید در امر پیشگیری و مبارزه با اعتیاد همکاری داشته باشند، گفت: مبارزه با اعتیاد تنها از طریق دولت انجام شدنی نیست.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر حجت الاسلام والمسلمین محمد اشرفی اصفهانی اظهار داشت: متاسفانه یک خطر بزرگ که سالیان سال دامنگیر جوانان میهن ما شده اعتیاد است. اعتیاد سم مهلک و دشمن خطرناک جامعه امروز و فردای ما به شمار می‌رود و دولت نیز در همین رابطه برنامه‌های زیادی را تدوین کرده ولی از آنجا که هجمه دشمن عظیم و حساب شده است باید مبارزه با مواد مخدر در تمامی ابعاد صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه برای پیشگیری و مبارزه با اعتیاد باید همه توان را بکارگرفت، تصریح کرد: مبارزه با بلیه شوم و خانمان سوز اعتیاد تنها از طریق دولت انجام شدنی نیست و لازم است که همه دستگاه‌ها و نهادها حمایت‌های همه‌جانبه داشته باشند و جهت رفع این پدیده پای به عرصه عمل گذارند.

مشاور نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: قابل توجیه نیست کسی خود را از مبارزه با مواد مخدر مبرا سازد و دست از پیشگیری و مبارزه بکشید چرا که در جامعه امروزی هیج کس از اعتیاد مصون نیست و همه باید جهت مبارزه با آن همکاری و مساعدت کنند.

اشرفی اصفهانی آغاز اعتیاد را از سیگار دانست و افزود: باید به مساله مبارزه با قلیان و سیگار مورد توجه قرار گیرد چراکه نخستین جرقه‌های اعتیاد از سیگار آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی و اجتماعی از علل اعتیاد است و هریک از این علل مبارزه خاص خود را می‌طلبد که باید با برنامه ‌ریزی منسجم جهت رفع آن اقدام کرد. فقر و تنگدستی و بیکاری نیز از علل . اعتیاد است که باید برای رفع آن تلاش‌های بیشتری شود.

مشاور نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: عوامل گوناگونی سبب شده استان‌های مرزی و شرقی در مصرف مواد و قاچاق آن آلوده شوند که لازم است برنامه ریزی جدی در این زمینه صورت پذیرد.

اشرفی اصفهانی در مورد لزوم تشدید مجازات‌های مربوط به مواد مخدر بیان داشت: دولت باد با تمام توان با کسانی که آگاهانه و دانسته وارد مساله مواد مخدر می‌شوند برخورد کند. قوه قضائیه نیز باید با قاچاقچیان محکم برخورد کرده و تشدید مجازات هرچه شدیدتر باشد سم مهلک اعتیاد زودتر و بهتر نابود می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ابتدای انقلاب برخی مصر بودند از امام خمینی (ره) حکم برای قطع ریشه اعتیاد بگیرند، گفت: در این زمینه مساله افراط و تفریط پیش آمد و امام حکم نداند. در حال حاضر نیز تشدید مجازات به وسعت خیلی زیاد جالب نیست و من هم اصراری بر این مساله ندارم. مجازات‌ها باید بر مبنای جرم و حساب شده انجام گیرد.

مشاور نهاد ریاست جمهوری در مورد تاثیر شادی برکاهش اعتیاد گفت: هر چیزی که مردم را از سردرگمی نجات دهد در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر است. شادی پیروزی دولت تدبیر و امید در مذاکرات هسته‌ای نیز قطعا در پیشگیری از اعتیاد موثر است.

اشرفی اصفهانی خاطرنشان کرد: راه‌های اصولی و مشروع امرار معاش که فراهم شود، اعتیاد کاهش می‌یابد. این مساله در دولت تدبیر مورد توجه قرار گرفته است. پیروزی هسته‌ای مشکلات جوانان را همچون اشتغال و مسکن و ازدواج را حل و فصل می‌کند تا افراد به علت فشار زندگی به دام بلایای گوناگون نیفتند.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز