خبرگزاری کار ایران

فانی:

باید رفتارسازی مناسب در دانش آموزان شکل بگیرد

asdasd
کد خبر : ۳۰۱۵۸۲

وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه شرایط جامعه در طول 36 سال گذشته تغییرات زیادی داشته است گفت: فعالیت های تربیتی و پرورشی باید متناسب با شرایط محیطی جامعه تحول پیدا کند.

به گزارش ایلنا، پیش از ظهر امروز علی اصغر فانی در جشنواره کشوری تجلیل از برگزیدگان الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی و تجارب برتر تربیتی که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با اشاره به راهبرد  ارتقای کیفیت بخشی اظهار کرد: اجرای زیر نظام های مختلف سند تحول بنیادین و عملیاتی کردن راهکارهای آن در طول برنامه های ششم و هفتم توسعه کشور می تواند فعالیت های مختلف آموزش و پرورش را به سمت ارتقای کیفیت بخشی امر تعلیم وتربیت هدایت کند.

وی تربیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش را وظیفه دانشگاه فرهنگیان خواند و تصریح کرد: بیش از یک میلیون فرهنگی در کشور داریم که بهسازی و به روزرسانی دانش و اطلاعات آنها بسیار مهم تر از تربیت نیروی انسانی است ، چون دانش آنان باید سبب تغییر در بینش، نگرش و اصلاح فردی و گروهی دانش آموزان شود و  تا زمانی که رفتارسازی مناسب در دانش آموزان شکل نگیرد قطعا تحولی در آموزش وپرورش رخ نداده است.

عضو کابینه تدبیر و امید ادامه داد: برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی و تجارب برتر تربیتی می تواند منشأ ارائه روش های نوین در اداره بهینه فعالیت معلمان و مربیان در تدریس فعال و بروز خلاقیت و ابتکار در دانش آموزان باشد.

فانی با بیان اینکه تربیت کار سختی است و به همین دلیل امام راحل «ره» شغل معلمی را معادل کار انبیاء معرفی کرد، گفت: شما منتخبین برتر کشور باید با استفاده از تجارب برتر تربیتی و روش های نوین تدریس، بتوانید رفتارسازی فردی و گروهی دانش آموزان متناسب با شرایط جامعه را به نحو احسن توسعه دهید.

گفتنی است ؛ در پایان مراسم علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از کتاب تجارب برتر تربیتی و الگوهای برتر تدریس رونمایی و از برگزیدگان با اهدای لوح سپاس تقدیر و تجلیل به عمل آوردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز