خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و دارو مطرح کرد:

پرداخت یک سوم هزینه‌های دارویی توسط دولت/پرداخت هزینه‌های دارویی از جیب مردم به 12 درصد می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۳۰۰۱۴۳

رئیس سازمان غذا و دارو حمایت از تولید داروهای صعب‌العلاج و خاص را از دیگر اقدامات اساسی دولت عنوان کرد و گفت: یک سوم کل هزینه‌های بازار دارویی را دولت پرداخت می‌کند که این میزان معادل 3500 میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو در حاشیه نخستین نشست هم‌اندیشی کشوری قطب‌ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت به تعهدات خود در حوزه دارویی علیرغم سختی‌های موجود وفادار است و وزارت بهداشت نیز حمایت‌های لازم را در این زمینه دارد.

دیناروند با بیان این مطلب که در سال 92، 62.5 درصد از داروهای کشور از نظر ریالی تولید داخل بود، خاطرنشان کرد: این میزان در سال 93 به 67.5 درصد رسید که این افزایش نشان دهنده مشارکت بیشتر تولید کننده‌های داخلی در حوزه دارو است.

رئیس سازمان غذا و دارو حمایت از تولید داروهای صعب‌العلاج و خاص را از دیگر اقدامات اساسی دولت عنوان کرد و گفت: یک سوم کل هزینه‌های بازار دارویی را دولت پرداخت می‌کند که این میزان معادل 3 هزار و 500میلیارد تومان است.

وی همچنین با یادآوری اینکه هزینه دارو از جیب مردم در سال 91 ،45 درصد بوده است، تصریح کرد: در سال 92 سهم مردم در پرداخت هزینه‌های دارویی به 22 درصد و در سال 93 به 15 درصد رسید و امیدواریم تا پایان سال جاری این رقم به 12 درصد برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز