خبرگزاری کار ایران

انصاری:

انتخابات ریاست شورا باید به دور از ملاحظات سیاسی برگزار شود

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۹۸۶

عضو شورای شهر تهران گفت: انتخابات ریاست این شورا باید به دور از ملاحظات سیاسی برگزار شود، چرا که ما در قبال شهروندان مسئولیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا انصاری در صد و هفتاد و هفتمین جلسه این شورا روز پزشک را به سفیدپوشان این جامعه تبریک گفت و افزود: پزشکی علم است و طبیب برای رسیدن به قله آن سال‌های طولانی را صرف آموختن علم می‌کند.

وی در بخش دیگری از نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورا گفت: تهران شهری است که یک روز خواهد لرزید، چرا که از منظر جغرافیایی بر روی گسل‌های فعال قرار دارد و به لحاظ زلزله‌خیزی با خطر نسبی بسیار زیاد گزارش شده است.

وی افزود: وجود بافت‌های فرسوده و تمرکز زیاد جمعیت در مرکز کلانشهر تهران اثرات این پدیده را مخرب‌تر می‌کند.

وی با اشاره به ضروری بودن تدوین استراتژی مناسب برای کاهش آسیب‌پذیری تاکید کرد: مصوبه‌ای در شورای سوم درباره زلزله و اقدامات فنی آن داشته‌ایم و امروز مشکل، مصوبه‌ها و ماده واحدها نیست امروز این سوال مطرح است که آیا این ابرشهر در برابر زلزله ایمن است به چه میزان و با چه معیاری؟

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: بررسی زلزله تهران آنچه مسلم است؛ وقوع حوادثی بزرگ است و در گذشته کارشناسان بر این موضوع صحه گذاشتند.

وی تاکید کرد: مطالعات انجام شده درباره میزان خسارت ناشی از لرزش گسل‌های تهران وجود دارد. یک لرزش کوچک نظم شهر را بهم می‌زند.

انصاری تاکید کرد: در جایی که یک شایعه، امنیت روانی شهروندان را به خطر می‌اندازد یک لرزش شدید حتی اگر ویرانی هم نداشته باشد؛ معلوم نیست چه بر سر این شهر می‌آورد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه میزان خسارات احتمالی زلزله برآورد نشده است، گفت: زلزله تهران کشته‌های 10هزار نفری، مصدومان چند صدهزار نفری و بی‌خانمان‌های زیادی را به همراه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ترافیک سنگین و مسدود شدن خیابان‌ها همه گواه آن است که اگر این شهر تهدید شود معابر آن قفل خواهد شد و چابک‌ترین نیروهای امدادی زمین‌گیر می‌شوند.

انصاری تصریح کرد: ورودی و خروجی‌های شهر تهران ظرفیت خروج اضطراری را ندارند. نگاهی به ترافیک‌های چند ساعته در زمان تعطیلات گواه این مسئله است.

وی گفت: پیامدهای یک زلزله تنها تخریب نیست بلکه با حادثه چند بعدی مواجه هستیم که کار سخت‌تری را در پیش‌روی ما قرار می‌دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید براینکه هنوز خطر زلزله در تهران درک نشده است، گفت: نه مسئولان در این‌باره حساسیت ویژه دارند، نه مردم آگاهی کافی درباره زلزله کسب کرده‌اند؛ حتی اگر کسی دراین باره آگاهی داشته باشد، نمی‌داند که در زمان بروز زلزله چه وظیفه‌ای را برعهده دارد.

انصاری با بیان اینکه باید ببینیم سازمان‌های متولی چه اقدامی را برای مدیریت بحران در دستور کار دارند، افزود: براساس رویکرد جامعه‌محور هنوز معلوم نیست مردم تا چه میزان بر چنین مسئله‌ای می‌توانند دخالت داشته باشند و همچنین وضعیت طرح‌های معین مشخص نیست.

وی تاکید کرد: همچنین وضعیت شریان‌های عبوری و وضعیت اسکان مردم مشخص نیست. ما در حوادث گذشته دیدیم که ستاد حوادث مترقبه کارایی لازم را برای بحران معمولی ندارد چه برسد به بحران‌های جدی.

این عضو شورای شهر در ادامه با اشاره به انتخابات پیش‌روی شورا گفت: ما در فعالیت‌های شورا به نیمه راه رسیدیم، اما هنوز مرکز مطالعات مستقل برای بررسی طرح‌ها و مطالعات موردی اعضا وجود ندارد. هنوز ذیحسابی نداشته‌ایم که به صورت مستقل از شهرداری، اعضای شورا را برای تدوین بودجه یاری کند. شاید نبود این مراکز را به نبود مواد قانونی نسبت دهیم، اما آیا در دوره‌های گذشته امکان بررسی و رسیدگی به این امور فراهم نبود؟

وی با اشاره به اینکه انتخابات ریاست برای سال سوم شورا در پیش است، گفت: امیدواریم انتخابات همانگونه که در سال گذشته به صورت علنی در حضور مطبوعات و رسانه‌ها انجام شد، برگزار شود. نباید رسانه‌ها را نامحرم بدانیم. انتخابات شورا باید به دور از ملاحظات سیاسی برگزار شود. ما در قبال شهروندان مسئولیم.

وی تاکید کرد: مسئولیت ما ساماندهی امور است. باید تلاش کنیم مدیریتی در شورا حاکم شود تا به انجام وظایف خود برسیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز