خبرگزاری کار ایران

تاکید فرهادی بر اهمیت نقش علوم انسانی در حل و فصل مسایل بین‌المللی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تشکر از زحمات تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: شاید بتوان گفت توافق صورت گرفته بزرگ‌ترین سند حقوق بشر در قرن اخیر است که از کشتار مردم و گسترش سلاح هسته‌ای در جهان جلوگیری کرد.

به گزارش ایلنا، فرهادی در نشست علمی مذاکرات هسته‌ای و علوم سیاسی در ایران که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: امروزه شاهد دستاوردهایی هستیم در زمینه مذاکرات هسته‌ای، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه تهران و دانشگاه شهید بهشتی میزبان دولتمردانی هستند که تحت هدایت‌های مقام معظم رهبری و مدیریت بی‌بدیل رئیس‌جمهور افتخار آفریدند و به جهانیان نشان دادند از طریق دیپلماسی هم می‌شود حقوق حقه ملت را احیا کرد.

وی تاکید کرد: توافق وین پیروزی حق است که نه در میدان نبرد بلکه در دور میز مذاکرات به اثبات رسید.

وزیر علوم افزود: من در جایگاه وزیر و به نمایندگی از جامعه دانشگاهی و علمی کشور از آقای دکتر ظریف و همکارانش سپاسگزاری می‌کنم و زحمات آنان را ارج می‌نهم.

وی خاطرنشان کرد: در راستای ماموریت‌گرا کردن دانشگاه و کاربردی کردن علوم انسانی از این پس باید به نقش دانشگاه‌ها به ویژه آنهایی که در حوزه علوم انسانی فعالیت می‌کنند در حل و فصل مسائل اجتماعی،‌ داخلی و بین‌المللی اهمیت ویژه‌ای دهیم.

دکتر فرهادی در خاتمه اظهار داشت: به همین دلیل است که تاکید وزارت علوم در دوران جدید استفاده بهتر از ظرفیت‌های پژوهشی و استفاده از نظرات و دیدگاه اندیشمندان و نخبگان در اتاق‌های فکر و حوزه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی است.

کد خبر : ۲۹۹۴۲۶