خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته امداد امام خمینی تاکید کرد:

کمیته امداد هیچ‌ نقشی در ایجاد فقر و مشکلات اقتصادی ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۰۷۹

سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره ) با آیت الله هاشمی شاهرودی، نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری و رئیس هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار رئیس کمیته امداد با ارائه گزارشی از وضعیت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد وخدمات ارائه شده به آنان گفت : متاسفانه عوامل و ریشه‌های تولید فقر از قبیل نبود بیمه‌های اجتماعی برای بخش قابل توجهی از نیروی کار، افزایش نرخ طلاق و نیز پدیده خانمان سوز اعتیاد در کنار برخی سیاست‌های اقتصادی سال‌های گذشته که سبب کاهش قدرت خرید اقشار مختلف مردم وافزایش قابل توجه هزینه‌های زندگی شده است، موجب افزایش تعداد افراد نیازمند و مددجو شده است.

فتاح تاکید کرد: کمیته امداد هیچ گونه نقشی در ایجاد فقر و مشکلات اقتصادی ندارد و نمی‌تواند از سرچشمه مانع تولید فقر شود و در نتیجه با عوارض و آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی ایجاد شده در پایین دست جریان زندگی اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کند.

وی با تاکید بر ناکافی بودن میزان حمایت‌ها و خدمات ارائه شده به اقشار تحت پوشش کمیته امداد اظهار داشت: گرچه خدمات متنوع و گسترده‌ای به مدد جویان ارائه می‌شود اما بسیاری از افراد تحت پوشش کمیته امداد بر روی خط قرمز فقر زندگی‌ می‌کنند که ضروری است دستگاه‌های اجرایی کشور به همراه این نهاد و دیگر دستگاه‌های حمایتی همگرایی و هم افزایی نسبت به رفع عوامل تولید فقر و کاهش آلام مدد جویان اقدام نمایند.

حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی نیز در این دیدار با اشاره به این که حضور و خدمات رسانی در کمیته امداد از توفیقات الهی است بر ضرورت توانمندسازی افراد مددجو و نیازمند و تبدیل نیرو‌های غیرمولد به نیرو های پویا و مولد تاکید کردند.

نایب رئیس مجلس خبرگان همچنین با اشاره به توجه و اهتمام ویژه امام خمینی( ره ) به امور محرومان و مستضعفان خاطرنشان کرد: حضرت امام راحل به دلیل طولانی بودن فرآیندهای دولتی در ارائه کمک‌های مورد نیاز محرومان دستور تشکیل این نهاد غیر دولتی و فرا قوه‌ای را صادر کرد تا کمک‌های مورد نیاز سریع‌تر به دست نیازمندان برسد .

وی افزود : با توجه به استقلال کمیته امداد و عدم وابستگی آن به دولت‌ها ، این نهاد می‌تواند فارغ از آفات و آسیب‌های دولتی و سیاسی شدن فرایندها ، نسبت به توانمندسازی و کاهش جمعیت تحت پوشش و نیازمند و ریشه کن کردن فقر با به کارگیری پتانسل مردمی و به کارگیری انگیزه و استعدادهای بخش‌های غیردولتی اهتمام ورزد.

حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی با تاکید بر توجه ویژه مکتب اسلام به مفهوم عدالت اجتماعی و مقدس بودن فرهنگ کار در اسلام و ضرورت استفاده از تجارب کشورهای دیگر در زمینه کاهش میزان فقر و توجه به الگوهای مناسب توسعه اقتصادی گفت : با وجود منابع طبیعی و معادن فراوان کشور می توان با برنامه‌ریزی مناسب و همکاری قوا به ویژه قوه مجریه نسبت به افزایش رونق اقتصادی و کاهش میزان محرومیت‌ها ,فقر و هدایت منابع وثروت‌های طبیعی جامعه به سمت اقشار محروم با بکار گیری پتانسیل‌های عموم مردم و نیروهای مولد جامعه اقدام نمود .      در پایان این دیدار نماز جماعت به امامت حضرت آیت الله شاهرودی برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز