خبرگزاری کار ایران

ابتکار:

سازمان حفاظت محیط زیست از هیچ خبرنگاری شکایت نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۹۶۰۱۰

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه خبرنگاران دیده‌بان و آشکارکننده فسادها و سوء استفاده‌ها هستند، گفت: هیچ کس در سازمان حفاظت محیط زیست اجازه ندارد، از خبرنگاری شکایت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار در نشست صمیمانه خود با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار گفت: خبرنگاران با نیت کشف حقیقت می‌توانند با فساد مبارزه کنند و رسانه‌ها این توانایی را دارند که از سوء‌استفاده‌ها، فسادها و تاریکی‌هایی که رئیس جمهور نیز به آن اشاره کرد، نظارت و دیده‌بانی کنند.

وی ادامه داد: خدارا شاکریم که در کشور فضایی برای آزادی‌های مدنی و جریان اطلاعات ایجاد شده و تلاش قانونی برای آن صورت گرفته است و شخص رئیس جمهور نیز بر این مسئله تاکید دارد، حتی اگر فضای آزاد آسیبهایی را نیز به دنبال داشته باشد و سبب شود که جریانی به وجود آید که همین آزادی و جریان اجتماعی را مورد آسیب قرار دهد. البته ما قبلا هم این تجربه را داشته‌ایم و امیدواریم که بتوانیم این فضا را حفظ کنیم.

معاون رئیس جمهور با تاکیدبراینکه تحمل و نقدپذیری باید بالا برود، افزود: سیاست سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این زمینه به گونه‌ای است که تمامی شکایاتی که پیش از این از سوی این سازمان در مورد خبرنگاران مطرح شده بود را پس گرفت و در این سازمان هیچ کس حق ندارد؛ شکایتی را علیه خبرنگاران انجام دهد. هر چند که خارج از حرفه خبرنگاری و با جهت ‌ای از بیرون داده شده برخی صحبتهای ناروا علیه این سازمان مطرح شده بود که البته این مسئله تقصیر خبرنگار نیست.

وی اظهار کرد: باید از نقدها برای اصلاح امور و حل مشکلات زیست محیطی استفاده کرد؛ باید نقد، خبر و افشاگری‌ها را در نظر گرفت و من هم همواره دستور پیگیری خبرهای مطرح شده و ارجاع آنها برای رسیدگی را در سازمان می‌دهم که این امر موجب حل شدن و یا آشکار شدن جنبه‌های پنهان بسیاری از موضوعات شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: عرصه محیط‌زیست عرصه‌ای تخصصی است و روز به روز علمی‌تر می‌شود و نیازمند شناخت کافی، داشتن اطلاعات و آگاهی بر تحولات است و این انتظار از خبرنگاران می‌رود که به طور جدی در جریان اطلاعات که روز به روز در حال اصلاح و تکمیل است، باشند.

وی با اشاره به دو صفت شجاعت و حقیقت جویی در خبرنگاران گفت: خبرنگاران محیط زیست همواره با آسیب، تهدید و حوادث بیشتری روبرو هستند و ضریب آسیب پذیرشان نسبت به دیگر حوزه‌های خبری بیشتر است.

ابتکار گفت: یکی از رسالت خبرنگاران علاوه بر اطلاع‌رسانی کمک به ایجاد جریان اجتماعی است که اکنون بسیار به آن نیازمندیم و دولت همه تلاشش را می‌کند که در این شرایط به جریان اجتماعی نیازمندیم و اگر صرفا بخواهیم بر روی خبرهای منفی تمرکز کنیم این جریان آسیب می‌بیند، در حالی که اگر واقعیت‌ها را بگوییم و به دستاوردها نیز در کنار خبرهای منفی اشاره کنیم، موثر تر خواهد بود.

وی ادامه داد: ماهیت بحران‌های زیست محیطی نیز به شکلی است که با اقدامات کوتاه مدت ضرب‌الاجلی نمی‌توان به نتیجه رسید و اکنون مشکلات زیست محیطی ما در بسیاری از مراحل شکلی فرا زمانی پیدا کرده است که ظرف یا دو سال حل شدنی نیستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز